Kategoria: Uutiset

SAPAn uutiset ja ajankohtaiset tapahtumat.

  • Edustusjoukkue perjantaina  tappioon – FC Puimur oli Käpylässä 3-1 parempi

    Edustusjoukkue perjantaina tappioon – FC Puimur oli Käpylässä 3-1 parempi

    9.8
    Nelonen
    Käpylä
    SAPA – FC Puimur/2 1-3 (1-1)
    SAPAn maali: Oma maali (21. min.)

    Muhamed Bade (kuvassa) teki paluun SAPAn paitaan pelaten ensimmäistä kertaa tällä kaudella sarjaottelussa.

    SAPAn miesten edustusjoukkue kärsi toisen peräkkäisen tappion, kun se joutui taipumaan perjantaina Käpylässä FC Puimur/2:lle luvuin 3-1.

    SAPA hamusi takaisin voittojen tielle jäätyään jo kolmesti perätysten ilman täyttä pistepottia. Pisteitä tarvittiin, jotta nousuhaaveet pysyisivät hyvin vielä elossa. Vihreäpaitojen perisynniksi muodostui jälleen kerran tehottomuus ja puolustuspään nukahdukset, jotka maksoivat perjantaina pisteet.

    Puimur tuli kamppailuun terävästi. Jo toisella peliminuutilla pallo pelattiin maalin edustalle, mutta Mikael Biese pääsi kuin pääsikin SAPAn maalilla estämään vitosen viivalta vierailijoiden yrityksen.

    Avausmaali näki päivänvalon 12. minuutilla, kun SAPA-peluri rikkoi rankkarialueella pilkun arvoisesti. Febby Endahin ampuma 11- metrinen varmasti sisään ja Puimur 0-1 johtoon.

    SAPAn vastaus tuli nopeasti. Peliväline meni vihreiden hyökkäyksen päätteeksi mustapaidoilta omaan häkkiin ja peli oli tasan 1-1.

    Kotijoukkue laittoi isoa vaihdetta silmään ja katsomossa odoteltiin jo toista osumaa. Puimur selvisi kuitenkin avausjaksosta savannalaisten painostuksesta huolimatta ilman seuraavaa takaiskua.

    Ottelussa 2 maalia iskenyt Puimurin Tung Le Son ja SAPAn Mikko-Ville Virolainen palkittiin ottelussa King Kebabin lahjakortilla.

    Toisen jakson alkajaisiksi SAPAn Karim Marjamäki laukoi vaarallisesti, mutta ylärima pelasti vieraat.

    Melkein saman tien tapahtui toisella puolella kenttä. Tung Le Son pääsi siirtämään Puimurit jälleen johtoon, 1-2.

    65 minuutin kohdalla oli havaittavissa jo sitä kuuluisaa ratkaisun makua ilmassa. Laidalta syötto Le Sonille, joka ampui illan toisensa ja tilanne oli jo varsin huolestuttava 1-3.

    Le Son oli iskeä vielä hetkeä myöhemmin hattutempun, mutta veto kolahti kuitenkin vain tolppaan.

    SAPA vaikutti viimeisten parinkymmenen minuutin aikana väsyneeltä ja kenties hieman alistuneeltakin eikä maalipaikoille juuri enää päästy. Näin ollen Puimur pääsi rikastuttamaan voitollaan pistepottia.

    Jobinpostia toi Martin Yilmazin ikävä solisluun murtuminen avauspuoliajalla, joka pitää hyökkääjän sivussa alustavien arvioiden mukaan 6 viikkoa. Täksi kaudeksi SAPAan siirtynyt Muhamed Bade oli toipunut sairaudestaan pelikuntoon ja oli ensimmäistä kertaa tositoimissa vihreäpaidoissa sitten kauden 2015.

    Tuloksena siis jälleen paha pettymys. SAPAn valmentaja Henri Jussilalle peli jätti päällimäisenä ristiriitaiset fiilikset. ”Jalkapallo on välillä vaikea peli, kaikki sujuu melkein tarpeeksi hyvin, mutta sekään ei riitä. Ei oikein löydetä tällä hetkellä sitä pientä extraa mitä tarvitaan jos haluamme olla sarajataulukossa korkeammalla”, hän sanoi pelin jälkeen.

    SAPA on lohkossa nyt kuudentena. Parin välipäivän jälkeen jatketaan jo huomenna maanantaina. Sarjassa kolmantena oleva Kurvin Vauhti tulee vastaan Käpylässä klo 18 alkaen pelattavassa matsissa.

    SAPAn kokoonpano FC Puimur/2-ottelussa: Mikael Biese; Anselmi Henriksson (70. Anton Matinlauri), Rasmus Helminen, Daniel Canga, Mikko-Ville Virolainen, Markus Vanninen, Jussi-Pekka Savolainen (58. Tuomas Pahkasalo), Riku Riihioja, Karim Marjamäki, Muhamed Bade, Martin Yilmaz (29. Albian Ibishi).

    SAPAn loput syyskierroksen ottelut:

    Kurvin Vauhti-SAPA Käpylän nurmi ma 12.8 klo 18
    SAPA-SUMU/sob Brahen kenttä pe 23.8 klo 19.15
    SAPA-PPJ Brahen kenttä pe 30.8 klo 19.15
    HJK/Laajasalo-SAPA Laajasalon nurmi pe 6.9 klo 18.15
    FC POHU/Hurjin-SAPA Lassilan TN to 12.9 klo 20.15
    SAPA-Gnistan/Ogeli Brahen kenttä pe 20.9 klo 19.15
    Töölön Taisto/Akatemia-SAPA Pallokenttä 6 to 26.9 klo 20.20
    SAPA-PK-35/2 Pallokenttä 6 to 3.10 klo 20.15

    Facebook: https://www.facebook.com/sapaedustus1970/

    Twitter: https://twitter.com/sapaedustus?lang=fi

    Instagram: https://www.instagram.com/sapaedustus/

  • Otteluennakko: Edustusjoukkue perjantaina Käpylässä FC Puimuria vastaan – ”Nyt on se hetki kun pisteitä on kerättävä”

    Otteluennakko: Edustusjoukkue perjantaina Käpylässä FC Puimuria vastaan – ”Nyt on se hetki kun pisteitä on kerättävä”

    SAPAn miesten edustusjoukkueen kausi jatkuu tänään perjantaina Käpylän nurmella, jossa vastaan tulee FC Puimur/2. Ottelu alkaa klo 18.

    SAPA on päässyt nuolemaan haavojaan reilun puolentoista viikon takaisesta LPS/Kuninkaat pelistä, joka jäi historiaan yhtenä kummallisimpana savannalaisten otteluna. SAPA johti peliä maalilla vielä 5 minuuttia ennen loppua, mutta hävisi ällistyttävästi lopulta 3-1. Vihreäpaidoilla oli paikkoja pelissä runsain mitoin eli huonosti ei joukkue kuitenkaan pelannut.

    Kokoonpanoon tulee joitakin muutoksia viime peliin nähden. Jo Kolmosen ajoilta tuttu hyökkääjä Muhamed Bade on toipunut viheliäisestä sairaudestaan ja on ensi kertaa tällä kaudella mukana. Myös Mikko-Ville Virolainen palaa ryhmään yhdessä Jussi-Pekka Savolaisen ja Tuomas Pahkasalon kanssa. Maalissa aloittaa Mikael Biese.

    Viime matsissa pelanneet maalivahti Jere Aho, Christoffer MacDonald-Thomé, Valtteri Frantsi ja Jesse Martin eivät ole tänään mukana. Edellisessä ottelussa Patrick Semangania sai alaraajavamman ja on tästä syystä poissa. Myös Joseph Johnson on loukkaantuneiden kirjoissa. Yhdeksässä pelissä tällä kaudella esiintynyt Mikael Virta ei jatka enää joukkueessa.

    Lohko pysyy ääritasaisena, sillä ensimmäsienä putoamisviivan alapuolella olevan Gnistan/Ogelin ja sarjakärkeen nousseen LPS/Kuninkaiden väliin mahtuu yhdeksän pistettä. Vertailun vuoksi SAPA M3 on saman verran pisteissä perässä sarjakärkeä omassa Nelosen lohkossaan ollen sarjassa toisena. Tämä tietää todella mielenkiintoista ja jännittävää loppukautta.

    Viime sesongilla nipin napin kuiville selviytynyt FC Puimur/2 pelaa kelpo kautta. Kahdeksantena sarjassa majaileva Puimuriryhmä on jo tässä vaiheessa vain pisteen verran viime kauden saldoaan perässä, vaikka pelejä on pelaamatta vielä kymmenen.

    FC Puimur oli kevätkierroksella paha vastus SAPAn hallinnasta huolimatta ja matsi päättyi tasuriin, kun joukkueet pelasivat keväällä Latokartanossa.

    SAPAn päävalmentaja Rasmus Janssonilla on selvät ajatukset siitä mitä voitto tänään vaatii. ”Viimeksi pelattiin tasan heitä vastaan, vaikka meillä oli kontrolli siitä pelistä. Myös viime peli (LPS/Kuninkaat) osoitti, että meillä ei ole varaa virheisiin jos aiomme 3 pistettä ottaa. Pitää olla täydessä kunnossa, koska tässä sarjassa ei anneta mitään ilmaiseksi. Jos haluamme pitää kiinni vielä nousuhaaveista, niin tänään on se hetki kun niitä pisteitä on kerättävä. Viimeksi menetettiin heiltä kaksi pistettä, tänään halutaan saada kaikki kolme”, hän toteaa.

    Viime pelin pettymys on valmentajan mukaan jo käsitelty. ”Jos viimeisen viiden minuutin aikana menetetään johtoasemassa kaikki kolme pistettä, niin onhan se tietysti rankka kokemus. Ei tässä mikään muu kuitenkaan auta kuin mennä eteenpäin. Tässä pelissä toivon mukaan ollaan niitattu peli jo ekalla puoliajalla, niin ei voida tuskin enää voittoa silloin menettää”, sanoo Jansson lopuksi pilke silmäkulmassa.

    Voitto himaan ja viikonlopun viettoon!

    5 viimeisintä ottelua:

    SAPA:

    Gnistan/Ogeli-SAPA 2-4
    SAPA – Töölön Taisto/Akatemia 1-0
    PK-35/2-SAPA 2-1
    SAPA-FC POHU 3-3
    LPS/Kuninkaat-SAPA 3-1

    FC Puimur/2:

    FC Puimur/2-HJK/Laajasalo 0-5
    FC Puimur/2 FC POHU 3-3
    SUMU/sob-FC Puimur/2 1-8
    Töölön Taisto/Akatemia-FC Puimur/2 1-1
    LPS/Kuninkaat-FC Puimur/2 4-1

    SAPA – FC Puimur/2
    Käpylän nurmella pe 9.8 klo 18
    Tervetuloa!

  • Edustusjoukkuelta lopun karmea sulaminen – 5 minuutissa johtoasemasta 3-1 tappioon: ”Olisi pitänyt pystyä ratkaisemaan peli”

    Edustusjoukkuelta lopun karmea sulaminen – 5 minuutissa johtoasemasta 3-1 tappioon: ”Olisi pitänyt pystyä ratkaisemaan peli”

    29.7
    Nelonen
    Käpylä
    LPS/Kuninkaat – SAPA 3-1 (0-1)
    SAPAn maali: Christoffer MacDonald-Thomé (39. min.)

    SAPAn pitkäaikainen luottopelaaja Kalle Vanhatalo (valk.) pelasi entistä seuraansa vastaan.

    Käpylässä nähtiin käsittämätön ottelun loppu, kun SAPA romahti johtoasemassa viimeisen 5 minuutin aikana ennen lisäaikaa täydellisesti ja hävisi LPS/kuninkaille lopulta maalein 3-1. SAPAn ainokaisen iski avausjaksolla Christoffer MacDonald-Thomé.

    SAPA pyrki pysymään kärjen kannassa tasapelin jälkeen ja vastustaja puolestaan nousemaan alemmasta keskikastista kohti joukkueelta totutumpia sijoituksia. Ottelu oli LPS/Kuninkaille ensimmäinen liki 7 viikkoon.

    SAPA otti alussa pelin haltuunsa, ja kotijoukkueena toiminut Kuninkaat oli lähtenyt kamppailuun selkeästi puolustuskannalla. Vihreäpaidat saivatkin läpi ottelun lukuisia huippupaikkoja, mutta sihti ei ollut riittävällä tasolla.

    Yksi maali kuitenkin vihreäpaidoilta nähtiin. 39. minuutilla Christoffer MacDonald-Thomé sai pallon keskelle ja ampui pallon millintarkasti alakulmaan, 0-1.

    MacDonald-Thomé pääsi yrittämään muutamankin kerran lisää, mutta erinomaisistakaan tilanteista huolimatta ei peliväline maaliin asti mennyt. Myös Markus Vanninen pääsi puskemaan keskityksestä lähietäisyydeltä maalivahdin saadessa näppinsä pallon tielle ylärimaa hipoen.

    Toisella puoliajalla vaihdosta kentälle tullut Patrick Semangania tuli terävästi kohti maalia, mutta muutamasta metristä lähtenyt veto meni etukulmasta niukasti ohi. ”Pate” ehti olla kentällä vain hetken hyökkääjän loukattua lonkkansa ja hän joutui linkuttamaan lopulta takaisin vaihtopenkin puolelle.

    Pikku hiljaa ote alkoi siirtymään yhä enemmän valkopaidoille, joka haki vimmatusti tasoitusta. Paine tuotti tulosta tasoituksen muodossa 85. minuutilla. SAPAn maalilla torjunut Jere Aho selvitti ensimmäisen vedon, mutta ei voinut paluupallolle enää mitään, ja Oskari Varpela pääsi tuikkaamaan”Kunkut” tasoihin, 1-1.

    Lisää shokkihoitoa antoi vapaaksi jätetty Janne Suvensalmi 2-1 osumallaan vain 2 minuuttia myöhemmin.

    Pisteeksi iin päälle ennen lisäajan alkua Varpela iski illan toisensa ja peli oli yhtäkkiä ällistyttävästi 3-1 Kuninkaille, jotka jäivät myös loppuluvuiksi.

    ”Eka jakso aloitettiin hyvin ja luotiin hemmetisti paikkoja, joista olisi pitänyt pystyä ratkaisemaan peli. En tiedä mitä tapahtui tauolla, koska nostettiin jalka niin sanotusti kaasulta ja päästettiin vastustaja takaisin peliin mukaan. Lopputulos oli tämä. Lopun tapahtumat olivat seurausta siitä mitä oli tavallaan kerjätty koko toinen jakso, ei oltu enää sama joukkue kuin ensimmäisellä”, SAPAn valmentaja Samuli Jokinen sanoi.

    ”Meidän perisynti on ollut oikeastaan läpi kauden, että luodaan avausjaksolla ne paikat joista pitäisi pystyä tappamaan peli ihan heittämällä. Ei käytetä niitä hyväksi ja sitten käy näin”, harmitteli Jokinen pelin jälkeen.

    SAPA treenaa tällä viikolla vielä torstaina joukkueen jäädessä sen jälkeen viikonloppuvapaalle. Harjoitukset jatkuvat taas ensi tiistaina. Seuraava peli on edessä viikon päästä perjantaina. Tuolloin samaisella, tosin tällä kertaa katsomollisella Käpylän kentällä vastaan tulee sarjassa kahdeksantena oleva FC Puimur/2. Ottelu käynnistyy klo 18.

    SAPAn kokoonpano LPS/Kuninkaat-ottelussa: Jere Aho; Valtteri Frantsi, Rasmus Helminen, Daniel Canga (51. Anton Matinlauri), Markus Vanninen, Riku Riihioja, Joe Johnson, Jesse Martin (85. Aleksi Roitto), Christoffer MacDonald-Thomé, Martin Yilmaz, (64. Patrick Semangania, 81. Albian Ibishi). Vaihdossa: Mikael Biese

    SAPAn loput syyskierroksen ottelut:

    SAPA-FC Puimur/2 Käpylän nurmi 3 pe 9.8 klo 18
    Kurvin Vauhti-SAPA Käpylän nurmi ma 12.8 klo 18
    SAPA-SUMU/sob Brahen kenttä pe 23.8 klo 19.15
    SAPA-PPJ Brahen kenttä pe 30.8 klo 19.15
    HJK/Laajasalo-SAPA Laajasalon nurmi pe 6.9 klo 18.15
    FC POHU/Hurjin-SAPA Lassilan TN to 12.9 klo 20.15
    SAPA-Gnistan/Ogeli Brahen kenttä pe 20.9 klo 19.15
    Töölön Taisto/Akatemia-SAPA Pallokenttä 6 to 26.9 klo 20.20
    SAPA-PK-35/2 Pallokenttä 6 to 3.10 klo 20.15

    Facebook: https://www.facebook.com/sapaedustus1970/

    Twitter: https://twitter.com/sapaedustus?lang=fi

    Instagram: https://www.instagram.com/sapaedustus/

  • Otteluennakko: Edustusjoukkue kaatamaan LPS/Kuninkaita maanantaina Käpylässä

    Otteluennakko: Edustusjoukkue kaatamaan LPS/Kuninkaita maanantaina Käpylässä

    SAPAn miesten edustusjoukkue jatkaa pelejään tänään maanantaina, kun se saa vastaansa LPS/Kuninkaat. Ottelu käynnistyy Käpylän nurmella klo 18.

    SAPA aloitti syyskierroksensa torstaina tasapelillä FC POHUa vastaan. Varsin viihdyttävässä kärkikamppailussa mätettiin maaleja ottelun päättyessä tasan 3-3. Savannalaiset jatkavat sarjassa kolmantena tasapisteissä kakkospaikkaa pitävän FC POHUn kanssa.

    SAPAn kokoonpanoon palaa Anton Matinlauri, Joseph Johnson sekä Jesse Martin. Mikko-Ville Virolainen ja Jussi-Pekka Savolainen eivät sen sijaan ole edellisestä pelistä mukana. Maalissa aloittaa Jere Aho.

    Sarjassa kahdeksantena oleva LPS/Kuninkaat on pelannut edellisen pelinsä peräti lähes 7 viikkoa sitten eli SAPAlla on varmasti etu puolellaan mitä tulee pelivireeseen. ”Kunkut” ovat voittaneet toukokuun puolivälin jälkeen ainoastaan kerran, se on jäänyt ilman täyttä pistepottia tällä välillä neljään otteeseen. Kuninkaiden riveissä pelaa SAPAn pitkäaikainen luottomies Kalle Vanhatalo, joka siirtyi täksi kaudeksi laajasalolaisjoukkueeseen. Myös pitkäaikaisesta takareisivammasta kärsinyt ex-SAPA peluri Joni Rantakari on tahkonnut kauden kuusi ensimmäistä valkopaitojen peliä.

    ”Meillä oli kohtuullisen hyvä kevätkausi ja olemme edelleen kiinni nousussa. Totta kai se vaatii meiltä vielä monia täysiä pisteitä. Pelattiin viime pelissä (FC POHU) tasapeli ja siinä näkyi niitä asioita mitä olemme harjoitelleet, mutta oli vielä jonkin verran asioita mitä olisimme voineet tehdä pelissä paremmin. Olemme katsoneet videoita edellisestä pelistä ja uskon että me ollaan paremmassa jamassa mitä tulee tähän otteluun. Me voitimme viimeksi heidät (LPS/Kuninkaat) varsin dominoiden ja peli oli melkeinpä täysin meidän hallussa, joten en ota tästä ottelusta sen suuremmin paineita”, sanoo SAPAn valmentaja Rasmus Jansson ottelun alla.

    ”Hyvillä miettein lähdetään peliin, eilen harjoiteltiin hyvällä ilmeellä ja oli paljon pelaajia treeneissä. Olemme hioneet tiettyjä perusasioita taas kuntoon. Olemme tasapelin jälkeen varmasti nälkäisiä ja tulemme varmasti saamaan kolme pistettä, kun onnistutaan niissä asioissa mitä ollaan kerrattu ja harjoiteltu. Kova luotto on meidän joukkueeseen”, kertoo joukkueen pelaajista Jesse Martin.

    Kauden ensimmäinen kohtaaminen joukkueiden välillä päättyi SAPAn 2-0 voittoon Talin hallissa.

    5 viimeisintä ottelua:

    LPS/Kuninkaat:

    LPS/Kuninkaat – HJK/Lsalo 1-1
    LPS/Kuninkaat – FC POHU 2-3
    LPS/Kuninkaat – PPJ 1-1
    PK-35/2 – LPS/Kuninkaat 1-2
    Kurvin Vauhti – LPS/Kuninkaat 3-2

    SAPA:

    SAPA-FC POHU/Hurjin 0-4
    Gnistan/Ogeli-SAPA 2-4
    SAPA – Töölön Taisto/Akatemia 1-0
    PK-35/2-SAPA 2-1
    SAPA-FC POHU 3-3

    LPS/Kuninkaat-SAPA
    Käpylän nurmella maanantaina 29.7 klo 18

Scroll Up