Uutiset

  • Edustusjoukkueen kauteen valmistautuminen aikataulussa

     

     

     

     

     

     

    Viime kaudella Nelosessa nousukarsintoihin yltänyt edustusjoukkue on jatkanut valmistautumista parin kuukauden päästä alkavaan jalkapallokauteen.

    Valmentaja Tuomo Känsäkoski, miten joukkueen kauteen valmistautuminen on lähtenyt käyntiin? -Oikein hyvin, ollaan prosessissa ihan aikataulussa. Toistaiseksi harjoittelun painopiste on ollut jalkapallon perustaidoissa, syöttämisessä, ensimmäisessä kosketuksessa jne, lisäksi ollaan jonkun verran käyty läpi yksilöiden ratkaisuja tietyissä pelitilanteissa. Viime kaudella joukkue vaikutti lopun ratkaisupeleissä henkisesti väsyneeltä. Osasyy siihen oli varmasti se, että lähdimme heti tammikuussa harjoittelemaan ns iso pää edellä, eli vaatimustaso oli heti alusta asti kova, ja treeneissä mentiin täysillä. Tästä oppineena ollaan ehkä vähän kevennetty harjoittelua tässä pre seasonin ensimmäisessä vaiheessa. Nyt kuitenkin ruuvia ruvetaan kiristämään, ja harjoittelussa siirrytään enemmän pelitavallisten yksityiskohtien hiomiseen.

    Millaiselta käytettävissä oleva pelaajaryhmä vaikuttaa ensi kautta silmälläpitäen?  – Materiaali on hyvä, mutta ehkä hieman kapea. Ryhmässämme on tällä hetkellä n. 17-18 kenttäpelaajaa, joten joka pelipaikalle etsitään vielä vahvistuksia. Hyvä puoli on se, että muualle siirtyneet pelaajat on saatu korvattua hyvillä ja erinomaisesti joukkueeseen sopivilla hankinnoilla.

    Ensi viikolla alkavat harjoituspelit, kun joukkue kohtaa SAPAn kolmosjoukkueen perjantaina 3.3 klo 19 Talissa. Lauantaina 11.3 klo 9.00 vastaan Bollis 6:lle tulee HIFK/3.

    Uudet pelaajat ovat edelleen tervetulleita mukaan! Yhteydenotto joko valmentaja Tuomo Känsäkoskelle 041-7492088 tuomo.kansakoski@sapa.fi tai joukkueenjohtaja Sakari Niemiselle 050-5658566 sakari.nieminen@sapa.fi.

     

  • Desitonnarit – SAPAn vankat kannattajat

    Desitonnarit – SAPAn vankat kannattajat

    Lähes viisikymmentä vuotta sitten joukko krunalaisia nuorukaisia perusti jalkapallojoukkueen – SAPAn. Oli tarve pitää porukalla hauskaa ja harrastaa ruumiinkulttuuria mukavassa seurassa. Sitähän se sapalaisuus edelleen on.
    Tuosta ajasta on SAPAsta kehittynyt merkittävä kantakaupunkilainen jalkapalloseura. Seura on tarjonnut mahdollisuuden sadoille alkaville palloilijoille kokea jalkapallon, ystävyyden, reilun pelin ja yhteisöllisyyden iloja. On syntynyt hyviä pelaajia ja pitkäikäisiä ystävyyssuhteita. Sapalaisuus on levinnyt laajalle.On ollut mukava seurata SAPAn toimintaa ja kehittymistä kymmenien vuosien ajan. Pelimiehiä on nyt jokaisessa ikäluokassa runsaasti ja toiminta virkeää. Se ei olisi mahdollista ilman laajaa vapaaehtoisjoukkoa, jota seuran toiminta kiinnostaa. SAPAssa onkin onnistuttu yhdistämään hienosti ammatillisen osaamisen kehittäminen ja vapaaehtoisten halu ja into olla mukana toiminnassa. Näin seura on kehittynyt valtavasti vuosien aikana.
    Emme me silloin 70-luvulla osanneet aavistaa, että seuralla on joskus ”oma” kenttä, jolla sadat sapalaiset pienimmistä junnuista äijiin asti treenaavat, hiovat taitojaan ja pitävät hauskaa. Sitä toiminnan iloa ja riemua on kliffa katsella.

    Desitonnarit, eli DETO perustettiin sapalaisten arvojen innostamana vuonna 1990. Se oli luonteva jatko meille jo peli-iän ohittaneille sapalaisille. Halusimme olla edelleen mukana tukemassa hienoa seuratyötä ja tuoda samalla kokemuksemme ja yhteysverkostomme seuran käyttöön. Alkuaikojen sponsoroinnista ja mainosrahojen hankinnasta olemme luonnollisista syistä siirtyneet pienimuotoisempaan toimintaan. Syy on siinä, että se yhteysverkostomme on jo eläköitynyt, eikä enää juurikaan sponsoroi. Jäsenistömme koostuu SAPAn perustajista, entisistä pelaajista, pitkäaikaisista jäsenistä, entisistä SAPAn toimihenkilöistä ja krunalaisen jalkapallon innostuneista kannattajista. Tällä hetkellä meitä on 17.
    Yhteistyö SAPAn kanssa on toiminut hienosti. Olemme saaneet tietoa seuran tavoitteista ja toiminnasta riittävästi. Haluammekin vielä kerran kiittää Macea hyvästä yhteistyöstä ja pitkästä ansiokkaasta työstä SAPAn puheenjohtajana. Nyt odotamme innokkaasti uuden puheenjohtajan avausta seuran strategiasta ja toiminnasta. Siitä kuulemme varmasti maaliskuun kick off –tilaisuuden jälkeen enemmän.
    Tavataan katsomoissa ja jutellaan mukavia. Jalkapallo on upea laji ja SAPA on upea seura.
    Hienoa jalkapallokautta kaikille sapalaisille!
    Desitonnarit
  • SAPA mukana Helsinki Floorball Cupissa

    SAPA mukana Helsinki Floorball Cupissa

    SAPA osallistui Suomen suurimpaan säbäturnaukseen. Loppiaisen pyhinä 6-8.1 pelattu säbän oma ”Helsinki Cup”, Helsinki Floorball Cup, keräsi yli 300 joukkuetta Suomesta, Ruotsista, Virosta, Latviasta ja Liettuasta – sekä nyt myös Kruununhaasta. SAPA oli aikaan yhtenä kolmesta seurasta vuonna 1985 perustamassa Suomeen salibandyliittoa. Sittemmin muutamia maajoukkuepelaajiakin parketeille kasvattaneen SAPAn salibandytoiminta hiipui ja lajiksi jäi jalkapallo. Poikien 2005-syntyneiden joukkue elvytti kuitenkin syksyllä 2015 salibandyn pelaamisen SAPAssa. Pelaajina toimivat samat futiskundit, jotka pelaavat jengissä pääasiallisesti jalkapalloa. ”Kilpailullisena” huipennuksena on kerran kaudessa osallistuminen salibandyturnaukseen – debyyttikaudella turnaus oli Espoossa yhdeksättä kertaa järjestetty Puffet Cup ja tällä, 2016-2017-kaudella jo Suomen suurin säbäturnaus.

  • Edustusjoukkue aloittaa kauteen valmistautumisen

     

    SAPAn miesten edustusjoukkue palaa parin kuukauden tauon jälkeen takaisin sorvin ääreen, kun valmistautuminen jalkapallokauteen 2017 alkaa täydellä tohinalla. Viimevuotinen ryhmä on pysynyt hyvin koossa, ja muutama uusi pelaaja on jo ottanut yhteyttä ja tiedustellut mahdollisuutta päästä mukaan treeneihin esittelemään taitojaan. SAPA onkin avoin kaikille, jotka haluavat sitoutua määrätietoiseen harjoitteluun ja joukkueen tavoitteisiin. Joukkue treenaa läpi kauden 3-4 kertaa viikossa, talvikauden treenivuorot ovat Ti Bollis 6 klo 19.45-21.00, Pe Talin halli klo 18.30-20.00 ja Su Haapaniemen kenttä  20.30-22.00. Lisäksi käytössä on yksi juoksuputkivuoro viikossa, jota käytetään tarpeen vaatiessa. Valmentajana jatkaa Tuomo Känsäkoski, joukkueenjohtajana Sakari ”Sakke” Nieminen ja huoltajana Timo Erkkilä. 

    Neljännen kautensa päävalmentajana aloittava Tuomo Känsäkoski lähtee innokkaana valmistautumaan tulevaan sesonkiin. ”Viime kaudesta jäi vähän kaksijakoiset fiilikset, teimme mielestämme läpi kauden hyvin hommia, ja joukkue oli äärimmäisen sitoutunut, joten siitä jäi positiivinen fiilis. Toisaalta sitten hyydyimme pahasti ratkaisevissa peleissä, emmekä päässeet niissä lähellekään omaa pelillistä tasoamme. Tässä on vietetty paljon aikaa itsetutkiskelun parissa ja mietitty mikä meni lopulta vikaan. Joka tapauksessa nyt kun on saatu viime kauden pettymys sulateltua ja akut ladattua lähdetään tässä intoa puhkuen valmistautumaan uuteen kauteen. Sarja näyttää ennakkoon erittäin mielenkiintoiselta ja tasaiselta. Yhtään viime kauden Finnkurdin tasoista ryhmää tänä vuonna tuskin on mukana, mutta toisaalta veikkaan että tässä on sellaiset viisi-kuusi joukkuetta jotka olisivat viime vuoden sarjassa olleet sijoilla 2-3, joten hyvä ja varmasti jännittävä kausi on tulossa”.

    SAPA aloittaa harjoittelun perjantaina 6.1. Uudet pelaajat ovat tervetulleita mukaan, yhteydenotto joko valmentaja Tuomo Känsäkoskelle 041-7492088 tuomo.kansakoski@sapa.fi tai joukkueenjohtaja Sakari Niemiselle 050-5658566 sakari.nieminen@sapa.fi.  

Scroll Up