Kategoria: Uutiset

SAPAn uutiset ja ajankohtaiset tapahtumat.

  • Edustusjoukkue palasi karanteenin jälkeen kauden loppurutistukseen – PK-35/2 kukistui maanantaina Talin hallissa

    Edustusjoukkue palasi karanteenin jälkeen kauden loppurutistukseen – PK-35/2 kukistui maanantaina Talin hallissa

    12.10
    Nelonen
    Talin halli
    PK-35/2 – SAPA 2-4 (1-2)
    SAPAn maalit: Jesse Martin 2 (21. min. ja 52. min.), Ahmedjasin Ibrahim (34. min.) ja Leevi Priha (65. min.)

    SAPAn miesten edustusjoukkue kaatoi maanantaina parin viikon karanteenin jälkeen PK-35/2:n lukemin 4-2 Talin hallissa. Jesse Martin osui savannalaisista kahdesti. Kausi päättyy SAPAn osalta ensi perjantaina.

    Joukkueessa todetun koronatapauksen vuoksi pelaajat ja henkilöstö oli asetettu toissa viikolla viranomaisten taholta viralliseen karanteeniin, joten pelit siirrettiin näin ollen parilla viikolla eteenpäin.

    PK-35/2 ilmoitti Palloliiton sivuille vasta jossain vaiheessa ottelun alla uuden kotipaitansa värin, joka oli vaihtunut kaikessa hiljaisuudessa tummasta valkoiseen. Tämä ei ehtinyt tavoittaa pelipaitavastaavaa, joten SAPAn oli pelattava ottelu mustissa treenipaidoissa, sillä mukana oli ainostaan valkoiset vieraspaidat. Tästä ei SAPA hämmentynyt, vaan olisi voinut paikoistaan jopa murskata vastustajansa.

    Maalinteon aloitti aivan ensiminuuteilla kuitenkin PK-35 Dan Forsströmin toimesta.

    Jesse Martin onnistui tasoittamaan pelin parinkymmenen minuutin nurkilla, 1-1.

    Ahmedjasin Ibrahim iski 34. minuutilla Martinin syötöstä maalin edustalta SAPAn 1-2 johtoon, jotka jäivät myös taukolukemiksi.

    Toisen jakson alkajaisiksi SAPAn molari Mikael Biese otti ilmiömäisen lähitorjunnan napaten pallon haltuunsa yhdellä kädellä ilmasta suoraan yhteen kouraan ja pelasti näin vieraat takaiskulta.

    Martin vei 52. minuutilla illan toisellaan vieraat kahden maalin karkumatkalle 3-1 maalillaan.

    Hieman myöhemmin Juusuf Abdi pääsi jo nokikkain maalivahdin kanssa ja mahdollisuuden niittaamaan lopullisen ratkaisun, mutta ei saanut palloa kuitenkaan maaliin saakka.

    65 minuutin kohdalla Leevi Priha sai Sheriff Bajolta jo sellaisen paikan, josta ei voi enää erehtyä, sillä maali ammotti syötön saatuaan täysin tyhjänä. Leevi pääsi nautiskelemaan tilanteeksi 4-1.

    Samir Jmaali kaadettiin vähän tämän jälkeen pilkun arvoisesti. Samir asettui sitä itse ampumaan, mutta laukoi epäonnekseen vasemmalta ohi.

    4-2 kavennus 78. minuutilla oli PK:lle laiha lohtu, joka tappion myötä varmisti joukkueen putoamisen Vitoseen.

    SAPAn kapteeni Daniel Canga palasi maanantaina loukkaantumisensa jälkeen tositoimiin tultuaan vaihdosta kentälle oltuaan sivussa vajaa kuukauden,

    ”Kiva oli päästä karanteenin jälkeen taas pelaamaan. Meinasi tulla jo aika pitkäksi kun oltiin niin kauan pois kentältä. Huomasi että meillä ei ollut niin paljon panosta kuin vastustajalla. Oltiin paikka paikoin vähän huolimattomia, mistä vastustaja pääsi rokottamaan pari kertaa vähän turhaan. Luotiin aika paljon paikkoja, joista olisi pitänyt tehdä enemmän maaleja, mutta voitto on aina voitto”, sanoi SAPAn valmentaja Samuli Jokinen pelin jälkeen”.

    Kauden päätösottelu pelataan ensi perjantaina samaisessa Talin hallissa, jossa vastaan asettuu sarjassa toisena oleva FC Kapina, matsi alkaa klo 19. Kolmanteen sijaan mahdollisuus on vain teoreettinen, joten loppusijoitus tulee olemaan viimeisestä pelistä riippuen todennäköisesti joko neljäs tai viides

    SAPAn kokoonpano PK-35/2-ottelussa: Mikael Biese; Rasmus Helminen (78. Daniel Canga), Riku Riihioja, Martin Laitinen, Albian Ibishi (85. Mohammed Farhoud); Juusuf Abdi (65. Anselmi Henriksson), Matias Romppainen; Sheriff Bajo (70. Alfredo Miguel)., Ahmedjasin Ibrahim (49. Muhamed Bade), Jesse Martin (70. Samir jmaali); Leevi Priha. Vaihdossa: John Stolpe

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

  • SAPAn miesten kakkosjoukkue päätti Vitosen kautensa viidenteen sijaan – ”Ei ihan niin hyvä kausi kuin pari edellistä”

    SAPAn miesten kakkosjoukkue päätti Vitosen kautensa viidenteen sijaan – ”Ei ihan niin hyvä kausi kuin pari edellistä”

    SAPA M2 päätti kautensa torstaina viidenteen sijaan. Vitosen päätöskierroksella joukkue putosi pari pykälää hävittyään FC Football Clubille Talissa 4-1 luvuin.

    Savannalaiset eivät kyenneet uusimaan edellissesonkien ykkös- ja kakkossijaa, mutta pelasi siitä huolimatta läpi kauden varsin vahvasti ja voitti puolet peleistään. Toki myös lohkon joukkuemäärään tuli Palloliiton uudistuksen ja koronan sekoittaman pakan myötä kolmannes lisää. ”Taas oltiin vuoden vanhempia, ei ollut ihan niin hyvä kausi kuin pari edellistä,” sanoi SAPA/2:n pelaajavalmentaja Kimmo Hyttinen päätöspelin jälkeen.

    Loukkaantumiset olivat joukkueen riesana, mikä hankaloitti huomattavasti kautta. ”Isoin ongelma oli ehkä, että etenkin meidän puolustuslinjassa oli ihan hemmetisti loukkaantumisia. Ei tainnut olla varmaan yhdessäkään pelissä sama puolustuslinja. Me myös päästettiin epätyypillisesti paljon maaleja. Se on aiemmin ollut meillä aika vahva, että ei päästetä kauheasti omiin. Ei ollut kuitenkaan missään vaiheessa mitään hätää, että olisi pitänyt mitään tippumista ajatella, sellainen tasainen keskikastin sijoitus”, Hyttinen kuvailee.

    Koronan takia kuviot menivät myös alasarjaviheriöillä uusiksi, ja epätietoisuus vallitsi pitkään joukkueiden keskuudessa. ”Oli kaikin puolin aika erikoinen kausi, kun ei tiennyt oikein milloin alkaa ja kun oli vielä yksinkertainen sarja, niin aika sekava oli. Mutta kiva oli päästä pelaamaan, kun se kevät oli aika synkkää aikaa kaikin puolin”, hän luonnehtii.

    ”Samanlainen kausi oli henkilökohtaisesti, kun koko jengillä. Oli hyviä pelejä ja sitten vähän huonompia pelejä. Sillä laillahan se yleensä aina menee. Parannettavaa jäi, puhtaammat suoritukset ja muutama maali enemmän”, pelaajavalmentaja ruotii omaa kauttaan.

    Joukkue pyrkii talven aikana saamaan muutaman vahvistuksen keski-iältään suhteellisen iäkkääseen ryhmään. ”Yritetään pari-kolme pelaajaa taas rekrytoida. Vuoden vanhempia kun taas ollaan niin tarvitsee vähän isomman ringin”, päättää Hyttinen.

  • SAPA M3 kaatoi lauantaina sarjakärki Futuran Porvoossa

    SAPA M3 kaatoi lauantaina sarjakärki Futuran Porvoossa

    SAPA M3 haki upeasti täyden pistepotin Porvoosta, kun sarjakärjessä tasapisteissä oleva FC Futura kukistui puhtaasti 3-0. M3 on sarjassa sensaatiomaisesti avaussesongillaan Kolmosessa neljäntenä ja on porskuttanut koko kauden ilman tappioita. Joukkueella on vielä kaksi peliä kautta jäljellä. Ohessa raporttia ja tunnelmia lauantailta.

    M3:n viimeinen kotipeli pelataan ensi perjantaina pykälää SAPAa perässä olevaa FC Kontua vastaan, matsi alkaa Bollis 6:lla klo 19.15.

    https://www.instagram.com/p/CFpS83qhiTS/
  • Edustusjoukkue voitti perjantaina murskaavasti – HC Skavaböle kaatui 6-1

    Edustusjoukkue voitti perjantaina murskaavasti – HC Skavaböle kaatui 6-1

    Ibrahim Ahmedjasin (kuvassa) oli voiton takuumiehenä

    25.9
    Nelonen
    Pallokenttä 6
    SAPA – k-UP/HC Skavaböle 6-1 (4-0)
    SAPAn maalit: Ibrahim Ahmedjasin 3 (14. min., 34. min. ja 79. min.) , Sheriff Bajo 2 (9. min. ja 88. min.) ja Martin Laitinen (39. min)

    SAPAn miesten edustusjoukkue voitti perjantaina kauden kolmanneksi viimeisessä pelissä nimihirviö K-UP/HC Skavabölen suvereenin esityksen jälkeen maalein 6-1. Ibrahim Ahmedjasin iski savannalaisille hattutempun.

    SAPA oli menettänyt jo aiemmin nousumahdollisuutensa eikä illan vastustajallakaan ollut liiemmin enää pelattavaa. Vihreäpaidat tulivat alusta saakka huomattavasti vastustajaa paremmalla jalalla ja olisi voinut lyödä taululle parikin numeroiset lukemat, sillä paikkoja oli maalienkin lisäksi riittämiin.

    SAPA onnistui pallonriistoissa perjantaina poikkeuksellisen hyvin, ja tästä syntyi myös ottelun avausmaali. Sheriff Bajo nappasi puolustuksen alimmalta mieheltä kuin tikkarin lapselta ja ampui 9. peliminuutilla läpiajosta lukemisksi 1-0.

    Lopun alkua oli ilmassa jo vartin kohdalla Ibrahinm Ahmedjasinin tuplattua SAPAn johdon. Sama mies oli asialla reilu puolen tunnin kohdalla keskikenttämiehen vietyä vihreäpaidat 3-0 johtoon.

    Vielä ennen taukoa iski puolustaja Martin Laitinen SAPA-uransa toisen maalinsa kolmannella seurassa vietetyllä kaudellaan ja peli oli käytännössä taputeltu.

    Päätösjaksolla SAPAlla oli paikkoja alusta lähtien, joista se osui pariin otteeseen. Ahmedjasin siirsi isännät 5-0 johtoon ja pääsi samalla juhlimaan 79 minuutin kohdalla hat trickiä

    Bajo pääsi vieraiden 5-1 kavennuksen jälkeen vielä tyylittelemään illan toisellaan 6-1 loppulukemat juuri ennen lisäaikaa.

    ”Kiva voittaa näin runsasmaalisesti. Kerrankin onnistui maalinteko, ja paikkojahan oli vielä enempääkin. Ja onneksi tehtiin maaleja jo heti alussa. Prässipeli oli paikka paikoin oikein hyvällä tasolla. Oli vähän sellaista villieläimen saalistusmeininkiä, oikea paikka kun tuli niin iskettiin kiinni”, kehui SAPAn päävalmentaja Samuli Jokinen omiaan.

    SAPA on tällä hetkellä sarjassa viidentenä. Kauden viimeistä edellinen ottelu pelataan ensi torstaina, kun Latokartanon tekonurmella vastaan tulee PK-35/2. Matsi käynnistyy klo 20.15.

    SAPAn kokoonpano K-UP/HC Skavaböle-ottelussa: Mikael Biese; Bille Sirén (75. Anselmi Henriksson), Martin Laitinen, Alexey Lazarev, Valtteri Frantsi (75.Mohamef Farhoud),; Matias Romppainen (58. Jesse Martin), Juusuf Abdi; Sheriff Bajo, Ibrahim Ahmedjasin (83 Rasmus Helminen), Alfredo Miguel (65. Albian Ibishi); Leevi Priha Vaihdossa: John Stolpe

    PK-35/2 – SAPA Latokartanon tn 1.10 klo 20.15
    SAPA – FC Kapina Kallio tn 9.10 klo 18

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

Scroll Up