Kategoria: M1 edustusjoukkue

SAPAn EDUSTUSJOUKKUEEN uutiset, ajankohtaiset tapahtumat sekä otteluraportit.

  • SAPA oli murskaava Siltamäessä

    DSC_0080

    2.8
    4. divisioona
    Siltamäki
    AC Stadin Sissit – SAPA 0-6 (0-4)
    SAPAn maalit: Yassine Aloui 3 (27. min, 29. min ja 45. min), Mikko Nieminen (7. min), Jaakko Kuusimäki (69. min) ja Jani Rahkonen (70. min)

    SAPAn ja Stadin Sissien välinen toinenkin erä meni krunalaisille tylyin tennislukemin 6-0, aivan kuten kävi keväälläkin. Yassine Aloui oli tiistaina iskussa tekemällä hattutempun jo ensimmäisellä puoliajalla. SAPA ei antanut sarjajumbona majailevalle StaSille mitään mahdollisuuksia ja meni jo hyvissä ajoin menojaan.

    StaSi sai alkuun hyvän tilanteen, mutta viimeistely ontui. Avausmaali nähtiin 7 minuutin kohdalla, kun Jaakko Kuusimäkeä rikottiin noin seitsemän metriä maalista rangaistuspotkun arvoisesti. Mikko Nieminen laukoi jälleen kerran pilkun varmaakin varmemmin maaliin, 0-1.

    Vihreäpaitojen hallinnalla jatkettiin peliä 27. minuutille asti, kunnes nähtiin seuraava. Phuc Luu syötti vasempaan laitaan Yassine Alouille, joka tuli harhautellen vitosen kulmalle. Veto upposi etukulmasta sisään ja peli oli 0-2.

    Tämänluonteisissa peleissä käy varsin usein niin, että selkärangan jo naksahdellessa maalia seuraa toinen, niin myös tällä kertaa. Kaksi minuuttia edellisestä osumasta Mikael Virta syötti pilkun tuntumaan Alouille, joka harhautti taitavasti viimeisenä olevan StaSi-puolustajan. Tarkka laukaus vastustamattomasti alakulmaan, 0-3.

    Aloui viimeisteli vielä juuri ennen puoliaikavihellystä hattutempun vieden SAPAn tauolle jo 4-0 johdossa. Tunisialaisen työ ottelussa oli tehty, ja hänen tilalleen vaihdettiin toiselle jaksolle Javier Ihatsu. Aloui taistelee tiukasti Virran kanssa joukkueen ja samalla kakkoslohkon maalikuninkuudesta. Yassinilla on 12 maalia ja Mikaelilla yksi enemmän.

    Toinen puoliaika oli pelkkää kosmetiikkaa, mutta maalejakin onneksi nähtiin. 69. minuutilla Javier Ihatsu antoi oikealta laidalta korkean pallon maalivahdin yli, johon Kuusimäki nousi väkevästi puskemaan. Pallo kimposi yläriman kautta takaisin Kuusimäelle, jonka kautta pallo maaliin, 0-5.

    Likipitäen samalla minuutilla maaliverkot helähtivät jo kuudennen kerran, kun Jani Rahkonen avasi kauden maalitilinsä. Maalit jäivät ottelussa siihen ja SAPAlle hieno voitto.

    Tästä jatketaan ensi maanantaille Myllypuron nurmelle, jossa SAPAa vastaan asettuu Zenith, ottelu alkaa klo 19.15.

    SAPAn kokoonpano AC StaSi-ottelussa: Mikael Biese; Mikko Aho (64. Jari Mustonen), Jaakko Kuusimäki (73. Simo Saarinen), Mikko Nieminen, Sami Helppi, Phuc Luu (46. Hannes Aho), Kalle Vanhatalo (64. Jani Rahkonen), Rasmus Helminen, Mikko Merikari (59. Ahmed Azad), Mikael Virta, Yassine Aloui (46. Javier Ihatsu).

    SAPAn loput syyskierroksen ottelut:

    Zenith – SAPA                  ma 8.8 klo 19.15 Myllypuron nurmi
    SAPA – Gnistan/2             to 18.8 klo 18 Pallokenttä 6
    Kontu/LA – SAPA              pe 26.8 klo 18 Kontulan nurmi
    SAPA – Valtti                     ke 31.8 klo 18 Käpylän nurmi
    POHU/Akatemia – SAPA  ti 6.9 klo 17.30 Pirkkola
    LPS/Kuninkaat – SAPA     ke 14.9 klo 20 Laajasalon tekonurmi
    SAPA – HJK/Laajasalo     ma 19.9 klo 20 Kallion tekonurmi
    FC Finnkurd – SAPA        ma 26.9 klo 17.45 Pirkkola
    SAPA – Atlantis/Akatemia ke 5.10 klo 20 Pallokenttä 6

  • SAPA tärkeään voittoon SUMU/77:sta

     

     

    DSC_0969

    27.7
    4. divisioona
    Käpylä
    SAPA – SUMU/77 3-2 (1-0)
    SAPAn maalit: Yassine Aloui (44. min), Mikael Virta (53. min) ja Kalle Vanhatalo (83. min)

    SAPA voitti Käpylässä pelatun syyskierroksen avauksen SUMU/77:aa vastaan Kalle Vanhatalon iskemällä voittomaalilla lukemin 3-2. Yassine Aloui ja Mikael Virta olivat asialla kahdessa ensimmäisessä.

    Vaikeuksien kautta voittoon, niin kai sitä voisi sanoa. SUMU antoi krunalaisille hyvän vastuksen, mutta SAPA onnistui lopussa pusertamaan vielä tarvittavan maalin.

    Oransseilla liiveillä pelaamaan joutunut SUMU oli ottelun alussa hallitsevampi osapuoli. Yhtään maalipaikkaa, edes puolittaista se ei kuitenkaan kyennyt ensimmäisellä puoliajalla luomaan.

    SAPA pääsi myöhemmin paremmin peliin ja yritti pitkillä syötöillä murtaa vieraiden puolustusta siinä onnistumatta.

    Yassine Aloui pääsi kuitenkin pariin kertaan yrittämään maalintekoa ja täräytti lopulta puoliajan lopussa ottelun avausmaalin ja upea olikin! Hyökkääjä pääsi rauhassa ampumaan ja maaginen veto noin 30 metristä upposi suoraan vasempaan ylänurkkaan ja peli oli 1-0.

    Toinen puoliaika ehti vanheta vain 8 minuuttia, kun nähtiin 2-0 osuma. Aloui syötti rankkarialueen sisään puoliajalla kentälle vaihdetulle Mikael Virralle, joka pääsi nokikkain maalivahdin kanssa. Varma sijoitus alakulmaan, ja tässä vaiheessa kaikki näytti hyvältä.

    60. minuutilla Phuc Luun tilalle vaihdettiin Hannes Aho, joka pelasi ensimmäisen ottelun kesäkuun alussa sattuneen nilkkavamman jälkeen.

    63. minuutilla alkoi SAPAn musta hetki. Ensin kavennus 2-1:een ja vain pari minuuttia myöhemmin tuli 2-2 tasoitus. Pitkä pystysyöttö hyökkääjälle, joka maalin sivulla sai kun saikin pallon ennen vastaan tullutta SAPA-vahti Mikael Bieseä. Syöttö keskelle vapaana olleelle SUMU-pelurille ja peliväline tyhjään maaliin.

    Pitkään näytti siltä, että savannalaisten olisi tyytyminen yhteen pisteeseen, mikä ei olisi lohkon kärkitaistelua ajatellen sopinut alkuunkaan suunnitelmiin.

    83 minuutin kohdalla Virta tuli vasemmalta laidalta päättäväisesti kohti päätyrajaa ja syötti etutolppaa kohti. Kalle Vanhatalo oli maalin edessä valppaana ja tuikkasi pelaajaruuhkan keskeltä ottelun voittomaalin, 3-2.

    SUMU ei onnistunut saamaan enää todellista vaaraa isäntien kenttäpäätyyn, joten helteisestä Käpylästä SAPAlle tuloksena riemukas voitto.

    Seuraava ottelu pelataan ensi tiistaina, tuolloin vastassa on AC StaSi. Peli Siltamäen liikuntapuistossa alkaa klo 18.00

    SAPAn kokoonpano SUMU/77-ottelussa: Mikael Biese; Jaakko Kuusimäki, Mikko Aho, Mikko Nieminen, Sami Helppi, Joni Rantakari (77. Ahmad Azad), Phuc Luu (60. Hannes Aho), Kalle Vanhatalo (88. Miika Koivisto), Rasmus Helminen, Mikko Merikari (46. Mikael Virta), Yassine Aloui (83. Javier Ihatsu).

    SAPAn loput syyskierroksen ottelut:

    AC StaSi – SAPA             ti 2.8 klo 18 Siltamäki
    Zenith – SAPA                 ma 8.8 klo 19.15 Myllypuron nurmi
    SAPA – Gnistan/2            to 18.8 klo 18 Pallokenttä 6
    Kontu/LA – SAPA             pe 26.8 klo 18 Kontulan nurmi
    SAPA – Valtti                    ke 31.8 klo 18 Käpylän nurmi
    POHU/Akatemia – SAPA ti 6.9 klo 17.30 Pirkkola
    LPS/Kuninkaat – SAPA    ke 14.9 klo 20 Laajasalon tekonurmi
    SAPA – HJK/Laajasalo    ma 19.9 klo 20 Kallion tekonurmi
    FC Finnkurd – SAPA       ma 26.9 klo 17.45 Pirkkola
    SAPA – Atlantis/Akatemia ke 5.10 klo 20 Pallokenttä 6

  • Verkkotoimituksen haastattelussa valmentaja Tuomo Känsäkoski

    DSC_0765

    Nelosen kausi on edennyt jo puoliväliin, SAPAn edustusjoukkueen valmentaja Tuomo Känsäkoski, millaiset fiilikset kaudesta tähän saakka?

    ”Fiilikset ovat oikein hyvät. Nelonen sarjana on ollut tähän asti oikein positiivinen kokemus. Pelit ovat olleet mukavan vaihtelevan tasoisia, joskus ollaan jouduttu vääntämään pisteistä kovalla taistelulla ja ollaan oltu jopa ainakin ajoittain altavastaajina, ja toisinaan pelit ovat olleet hieman helpompia ja tarjonneet ainakin mahdollisuuden oman pelin kehittämiseen. Tärkein asia kuitenkin on ollut se, että meillä on treeneissä ollut koko ajan hyvä fiilis. Koska treenataan kuitenkin kolmesti viikossa, ja pelejä on vain kerran, niin vaikka pelit ovatkin tietysti syy miksi jalkapalloa pelataan, niin treenit ja joukkuehenki ovat ne tämän lajin harrastamisen peruskivet. Myös seura on tukenut meitä hienosti, ja olosuhteet ja harjoitusvuorot ovat oikeastaan vain parantuneet neloseen putoamisen myötä.”

    Ketkä pelaajat ovat erityisesti esiintyneet edukseen tällä kaudella?

    ”Yritän tietysti katsoa ensimmäisenä joukkueen peliä, ja vasta toissijaisesti yksilöitä, mutta jos joitakin pitää nimetä, niin Jaakko on ollut oikein positiivinen ilmestys kentällä. Lisäksi Jari pelaa hyvää kautta, ja on ollut varmaankin joukkueen tasaisin suorittaja tähän mennessä. Joukkueeseen on tullut myös ilahduttavasti nuoria pelaajia, ja vaikka he eivät vielä ole ottaneet peleissä niin isoa roolia, niin kaikki ovat tehneet vaikutuksen asenteellaan ja sitoutumisellaan joukkueeseen. Kaikista näkee että pojat haluavat pelata hyvää jalkapalloa vielä tätä korkeammalla tasolla.”

    Onko sarja mennyt muuten ennakkokaavailujesi mukaan?

    ”Aika pitkälti. Oman joukkueen pistesaaliiseen olen tyytyväinen, vaikka muutama hieman harmittava pistemenetys tuossa keskivaiheella kevätkierrosta tulikin. Siinä vähän unohtui hyvän alun jälkeen nöyryys ja asenne oli vähän vetelä. Sitten kun samaan syssyyn kohdattiin muutama joukkue, joita vastaan meidän pelin ongelmakohdat tulivat selkeästi esille, niin pistemenetykset olivat selviö. Onneksi joukkue kasasi hienosti itsensä loppukauden kärkiotteluihin, niin päästään hyvistä asemista syyskierrokselle.
    Noin muuten ennakkoon koviksi tiedetyt Atlantis ja Finnkurd ovat olleet juuri niin kovia kuin odottaa saattaa, ja oli myös odotettavissa että LPS/Kuninkaat, Sumu ja Kontu tulevat olemaan siinä kärjen takana. Zenithin vaikeudet ovat vähän yllättäneet, siellä on kuitenkin laatua niin kentällä kuin valmennusportaassa, joten eivätköhän ne sieltä hinaa itsensä kuiville.”

    Kausi jatkuu huomenna keskiviikkona Sumu/77 vastaan, millä mielin lähdet siihen otteluun?

    ”Luottavaisin, ehkä jopa malttamattomin mielin. Meillä oli pari viikkoa taukoa treeneistä, ja sen jälkeen into joukkueen keskuudessa jalkapalloa kohtaan on ollut taas käsinkosketeltava. Alkulämmittelyhöynät ovat olleet ajoittain treeneissä käynnissä jo puolituntia ennen tapahtuman alkua, se on aina hyvä merkki. Ja kun treeneissä on käynyt pariakymmentä pelaajaa, niin on kuvioitakin päästy hiomaan hyvällä ryhmällä. Helppo peli ei kuitenkaan ole tulossa, Sumu on rutinoitunut ja hyvin harjoitteleva nelosen ryhmä, joka piti Finnkurdia tiukoilla ja oli ensimmäinen joukkue joka voitti Atlantiksen tällä kaudella. Myös meidän ensimmäinen peli oli alusta loppuun tiukkaa vääntöä, joten varmasti saadaan keskiviikkonakin hyvä ja kova peli.”

     

  • SAPAn miesjoukkueet ansaitulla kesätauolla

    13115963_1152030341508084_7000381493797997_o

    Kesätaukoa vietellään, joten tässä kohtaa on syytä tehdä katsaus SAPAn miestenjoukkueiden tilanteeseen. Edustusjoukkue on tiukasti nousutaistelussa mukana jatkaen Nelosessa syyskierrokselle sijalta 3. SAPA M3 omassa lohkossaan sijalla 7 Helsingin piirin Nelosessa ja kakkosjoukkue taistelee lohkon kärkipaikasta Vitosessa ollen tällä hetkellä 4:llä sijalla.

    Miesten 2-joukkueella on kärkeen matkaa vain 4 pistettä. Kevätkierros päättyi joukkueella komeasti viiteen peräkkäiseen tappiottomaan peliin, joista neljä oli voittoja. Viimeisimpänä Kakkosjoukkue pelasi sarjakärki KäPa/NoLen kanssa 1-1 tasan. Joukkue on joutunut lähes kaikissa otteluissaan peluuttamaan maalissa kenttäpelaajaa. Sama ongelma on ollut kolmessa ottelussa myös SAPA M3:lla. SAPA M3:lla on saldona kymmenestä ottelusta 3 voittoa, 3 tasapeliä ja 4 tappiota. Vain 10 peliä yhdentoista sijaan siksi, että yksi ottelu jouduttiin pari peliä sitten siirtämään syyskuulle. Pelaajamateriaali on kuitenkin vahva, joten joukkueella potentiaalia kivuta sarjataulukossa keskikastista vielä reilusti ylöspäin.

    Sarjat jatkuvat heinäkuun lopussa ja kakkosjoukkueella alustavasti elokuun puolella.

Scroll Up