Kategoria: M1 edustusjoukkue

SAPAn EDUSTUSJOUKKUEEN uutiset, ajankohtaiset tapahtumat sekä otteluraportit.

  • SAPAn tie Suomen Cupissa katkesi – EsPa sunnuntaina parempi 4-1

    SAPAn tie Suomen Cupissa katkesi – EsPa sunnuntaina parempi 4-1

    Etelä-Espoon Pallo – SAPA 4-1 (1-0)
    3.4
    Suomen Cup
    Matinkylän urheilupuisto

    SAPAn maali: Ahmedjasin Ibrahim (74. min. rp)

    SAPA joutui taipumaan sunnuntaina Suomen Cupin toisen kierroksen ottelussa Etelä-Espoon Palloa vastaan luvuin 4-1. Savannalaiset hyytyivät päätöspuolikkaalla hyvän avausjakson jälkeen, jossa EsPa meni menojaan.

    Hienoisena ennakkosuosikkina otteluun lähtenyt EsPa sai jälleen järjestettyä varsin hienossa ja aurinkoisessa kevätsäässä viihtyisän ottelutapahtuman musiikkeineen. Noin kahdeksankymmenpäinen katsomo sai todistaa omiensa jatkoon pääsyn, jossa se kohtaa seuraavalla kierroksella Ykkösen PK-35:n.

    Ottelun alku ounasteli tasaista ja tarkkaa vääntöä. Vaikka palloa vierasjoukkue selkeästi hallitsikin, ei kumpikaan saanut juuri luotua vaarallisia tilanteita.

    Oikeastaan ensimmäinen kunnon paikka siunaantui SAPAn Henri Unkurille, jonka laukauksen vastustajan molari onnistui torjumaan. Saman lopputuloksen koki myös hetkeä myöhemmin Olli Lappi.

    EsPa ei tarvinnut kuin yhden paikan, jonka se onnistui hyödyntämään tappavan tehokkaasti. Masar Ömer pääsi tekemään 35 minuutin kohdalla kulmapotkusta 1-0 maalin.

    Näistä lukemista lähdettiin myös viettämään vartin mittaista breikkiä, ja katsojat pääsivät tutustumaan paikalliseen virvoke ja kenties myös makkara tarjontaan.

    Jos avausjakso oli SAPAn hallintaa, vaihtui voimasuhteet toisella päälaelleen. Vieraat joutuivat lähes koko jakson ottavaksi osapuoleksi, joka valitettavasti näkyi tällä kertaa myös ihan fyysisellä tulostaululla.

    Daniel Harakka iski 51. minuutilla tilanteeksi 2-0, ja SAPA alkoi olla todellisissa vaikeuksissa.

    EsPa vyörytti päälle ja sai varsin ansaitun kolmannen maalinsa 71. minuutilla Ville Teräsrannan toimesta.

    Laihaa lohtua toi Ahmedjasin Ibrahimin rankkarimaali 3-1:een.

    Päätöslukemat 4-1 niin ikään 11-metristä laukoi kymmenisen minuuttia ennen päätösvihellystä SAPAssakin reilu viisi vuotta sitten pelannut Yasine Aloui.

    ”EsPa oli parempi tänään ja huomattavasti terävämpi maalipaikoissaan. He käyttivät ne hyvin hyväkseen, me ei käytetty. Eka jaksolla oltiin ihan hyviä, toka jaksolla en oikein tiedä miksi tuli tuollaiset lukemat. Loppuiko jalat vai turhauduttiinko. Ne teki 2-0 maalin heti alussa. En tiedä vaikuttiko se, kun he sai hyvää uskoa siitä. Ja me kun ei saatu sitä hyvää uskoa, kun ei tehty niistä paikoista mitä meillä oli, niin sitten siinä käy tällä lailla. Ja EsPa on hyvä joukkue”, antaa SAPAn valmentaja Samuli Jokinen tunnustuksen vastustajalle.

    ”Yleisöä oli ihan kivasti, mikä on aina hyvä asia. Hyvä tapahtuma, EsPalla on hyvät oltavat. Kelpaa kyllä pelata täällä”, kertoi Jokinen lopuksi ottelun tunnelmasta.

    SAPAn kokoonpano EsPa-ottelussa: Pasi Petäjä; Jesper Koutelo (68. Armando Pongo), Dicky A Lody, Julius Kukkonen, Ismail Nbengeh; Emil lillqvist, Olli Lappi (84. Victor Villegas), Juusuf Abdi, Kasperi Ahola (84. Matias Romppainen), Henri Unkuri (60. Aksel Karra), Muhamed Bade (68. Ahmedjasin Ibrahim). Vaihdossa: Mikael Biese

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

  • M1 päätti kautensa viime perjantaina – ”Vähän kaksijakoinen kausi”

    M1 päätti kautensa viime perjantaina – ”Vähän kaksijakoinen kausi”

    Miesten edustusjoukkueen kausi Nelosessa paketoitiin viime perjantaina ja päättyi viidenteen sijaan, mitä voi nousua tavoitelleelta ryhmältä pitää tietysti pienenä pettymyksenä. SAPA menetti nousumahdollisuutensa ikävän aikaisessa vaiheessa. Savannalaiset saivat juonesta koko ajan paremmin ja paremmin kiinni, mutta vain 14 ottelua sisältäneen tynkäkauden vuoksi aika loppui auttamatta kesken. Karsijan ja nousijan paikalle jäi lopulta 7 pistettä.

    Viime kauteen verrattuna joukkue nosti tasoaan kuitenkin monella mittarilla. Pistekeskiarvo nousi per peli, samoin tehtyjen maalien määrää. Valitettavasti nousujohteisuus ulottui myös päästettyihin maaleihin, joita kertyi per peli edelliskautta enemmän.

    SAPAn päävalmentaja Samuli Jokinen on luonnollisesti pettynyt loppusijoitukseen, mutta löytää kaudesta myös paljon hyvää. ”Vähän kaksijakoinen kausi. Koska tavoite ei täyttynyt tänäkään vuonna, niin se tietysti harmittaa. Muutama yksittäinen peli mistä jäi vähän hampaankoloon, mutta samalla oli myös paljon onnistumisia. Kokonaisarvosanaksi voisi sanoa joku 7,5-8. Treeniaktiivisuus olisi saanut olla parempi. Ehkä neljä pelaajaa, jotka treenasi todella aktiivisesti, mutta monella monella se jäi liian vajaaksi.”

    SAPA selvisi hyvin ilman sen suurempia loukkaantumissumia ja sai joka peliin käytännössä täyden lapun. ”Oli kiva kun oli vähän aiempaa isompi rinki, mikä takasi myös sen, että joka tapahtumaan saatiin järkevät treenit aikaiseksi. Se oli tosi kiva asia.” Joukkue oli jälleen sopivasti uudistunut ja usea tuore SAPA-peluri nousi isoon rooliin ja vakiinnutti paikkansa avauskokoonpanossa saman tien. ”Uudet pelaajat pääsivät tosi hyvin mukaan joukkueeseen ja vanhat taas jatkoivat samalla tasolla kuin mitä ollaan tiedetty, osa hieman nostikin tasoa”, Samuli kertoo tyytyväisenä.

    Samuli kaipailee ensi kaudeksi vahvistusta taustoille. Toivoisin että saataisiin yksi innokas valmentaja lisää ja lisäksi kenties henkilö, joka auttaisi meitä somen kanssa. Saamaan sinne puolelle vielä lisävoimia ja tekemään tästä hommasta vielä entistä parempaa.”

    Muuten joukkue jatkaa pitkälti samoilla kujeilla ja haluaa luottaa omaan tapaansa toimia. ”Joukkueen idea on, että treenataan säännöllisesti kolmesti viikossa, mikä on hyvä määrä tälle tasolle. Me harjoitellaan sitä pelaamista ja halutaan voittaa pelit nimenomaan pelaamalla meidän omaa peliä eikä lähteä soveltamaan tai luottamaan jonkin yksilön taitoon ratkaista peliä ilman että se on niin kollektiivisesti sovittu. Halutaan pelata meidän oman näköistä jalkapalloa, jossa toistuu tiettyjä asioita ja sitä kautta voittaa pelajä. Vielä ei olla päästy tarpeeksi siihen, koska se ei tuottanut tarpeeksi tulosta. Mielummin kuitenkin teen tällaista hommaa kuin että laittaisin 11 parasta kentälle ja sanoisin että tehkää mitä teette. Uskon että se vielä palkitsee jossain vaiheessa”, sanoo Samuli lopuksi luottavaisena.

    SAPAn edustus starttaa pre seasonin tammikuun alussa. Sitä ennen se aloittaa treenaamisen marras-joulukuussa kerran viikossa tahdilla.

  • Edustusjoukkue päätti perjantaina kautensa – Kapina pääsee juhlimaan sarjanousua

    Edustusjoukkue päätti perjantaina kautensa – Kapina pääsee juhlimaan sarjanousua

    16.10
    Nelonen
    Talin halli
    SAPA – FC Kapina 2-3 (0-1)
    SAPAn maalit: Leevi Priha (57. min.) ja Samir Jmaali (70. min.)

    SAPAn miesten edustusjoukkue sai kautensa päätökseen, kun se hävisi niukasti perjantaina voiton myötä Kolmoseen nousseelle FC Kapinalle maalein 3-2 Talin hallissa.

    SAPAn kausi venyi koronakaranteenin vuoksi viikolla eteenpäin, kun pari viimeistä peliä siirtyi tälle viikolle. Kapina tarvitsi ottelusta voiton varmistaakseen lohkon ykköspaikan. Kauden päätösottelu tarjosi yleisölle vauhdikkaan ja jännittävän pelin, joka kääntyi sarjanousun saavuttaneille mäntsäläläisille.

    Maalinteon aloitti Kapina 20. minuutilla, kun Teemu Arponen vei pilkulta punapaidat 1-0 johtoon.

    Kummassakin päässä tapahtui avausjaksolla. Enempää hyväksyttyjä maaleja ei kuitenkaan nähty, vaikka SAPAn osuma hylättiin kertaalleen paitsiona ja Leevi Priha kolisutteli ylärimaa.

    Myös Mikael Biese sai maalillaan venyä toisessa päässä välillä parhaimpaansa.

    Toinen jakso oli kummaltakin melkoista tykitystä, sillä mitään ei säästelty kauden viimeisellä 45-minuuttisella. Kapina oli kiinni suorassa nousussa, ja vihreäpaidat yrittivät laittaa kapuloita rattaisiin.

    57. minuutilla SAPAn Sheriff Bajo tuli väkevästi laidalta ja syötti maalin edustalle Prihalle, joka pääsi laukomaan liukuen pallon verkon perille, 1-1.

    Ilo oli lyhytaikainen. Kapina onnistui siirtymään uudemman kerran johtoon reilu viisi minuuttia myöhemmin, kun Juuso Häikiön veto upposi tolpan kautta sisään, ja Biese oli maalillaan voimaton, 1-2.

    70 minuutin kohdalla SAPA pääsi jälleen rinnalle. Samir Jmaali puski muutamasta metristä Alfredo Miguelin keskityksen maaliin ja peli oli 2-2.

    Liekö tietynlainen hyvänolon tunne hiipinyt SAPA-pelaajien puseroon, koska Kapina pääsi kuittaamaan ainoastaan pari minuuttia tasoituksen perään helpohkolla tavalla, 2-3.

    SAPA yritti vimmatusti loppuun saakka ja viime minuuteilla saatiinkiin vielä dramatiikkaa. Jmaali kaadettiin rankkarialueen sisällä ja rike oli selvä. Erotuomari oli päätöksessään kuitenkin järkkymätön ja ei nänhyt tilannetta pilkun arvoiseksi. Tätä luonnollisesti protestoitiin SAPAn leirissä, mutta tulosta se ei muuttanut.

    Näin Kapinan riehakkaat nousujuhlat pääsivät alkamaan.

    ”Tappio harmittaa aina. Vastustaja tuli hemmetin kovaa päälle heti alusta saakka. Näki että he kamppailivat noususta ja hidän tarvitsi voittaa tämä peli. Oli alussa vähän vaikeuksia heidän kovasta prässissä löytää niitä tiloja mihin pitäsi edetä. Mutta petrattiin toisella jaksolla huomattavasti ja saatiin hyvä peli tästä aikaiseksi. Harmittavasti lahjoitettiin se voittomaali vastustajalle, niin ei jäänyt mitään käteen sitten kuitenkaan tästä pelistä, mutta sellaista se on”, sanoi SAPAn valmentaja Samuli Jokinen kamppailun päätyttyä.

    SAPAn sarjasijoitus oli viides eli nousua jäädään tavoittelemaan siis taas ensi kaudella. Tästä lähdetään viettämään syystaukoa, joukkue kiittää kannattajiaan kaudesta 2020.

    SAPAn kokoonpano FC Kapina-ottelussa: Mikael Biese; Anselmi Henriksson (68. Samir Jmaali), Riku Riihioja, Daniel Canga, Albian Ibishi; Juusuf Abdi, Matias Romppainen (62. Ahmedjasin Ibrahim); Jesse Martin, Muhamed Bade (68. Alfredo Miguel), Sheriff Bajo; Leevi Priha. Vaihdossa: John Stolpe.

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

  • Edustusjoukkue palasi karanteenin jälkeen kauden loppurutistukseen – PK-35/2 kukistui maanantaina Talin hallissa

    Edustusjoukkue palasi karanteenin jälkeen kauden loppurutistukseen – PK-35/2 kukistui maanantaina Talin hallissa

    12.10
    Nelonen
    Talin halli
    PK-35/2 – SAPA 2-4 (1-2)
    SAPAn maalit: Jesse Martin 2 (21. min. ja 52. min.), Ahmedjasin Ibrahim (34. min.) ja Leevi Priha (65. min.)

    SAPAn miesten edustusjoukkue kaatoi maanantaina parin viikon karanteenin jälkeen PK-35/2:n lukemin 4-2 Talin hallissa. Jesse Martin osui savannalaisista kahdesti. Kausi päättyy SAPAn osalta ensi perjantaina.

    Joukkueessa todetun koronatapauksen vuoksi pelaajat ja henkilöstö oli asetettu toissa viikolla viranomaisten taholta viralliseen karanteeniin, joten pelit siirrettiin näin ollen parilla viikolla eteenpäin.

    PK-35/2 ilmoitti Palloliiton sivuille vasta jossain vaiheessa ottelun alla uuden kotipaitansa värin, joka oli vaihtunut kaikessa hiljaisuudessa tummasta valkoiseen. Tämä ei ehtinyt tavoittaa pelipaitavastaavaa, joten SAPAn oli pelattava ottelu mustissa treenipaidoissa, sillä mukana oli ainostaan valkoiset vieraspaidat. Tästä ei SAPA hämmentynyt, vaan olisi voinut paikoistaan jopa murskata vastustajansa.

    Maalinteon aloitti aivan ensiminuuteilla kuitenkin PK-35 Dan Forsströmin toimesta.

    Jesse Martin onnistui tasoittamaan pelin parinkymmenen minuutin nurkilla, 1-1.

    Ahmedjasin Ibrahim iski 34. minuutilla Martinin syötöstä maalin edustalta SAPAn 1-2 johtoon, jotka jäivät myös taukolukemiksi.

    Toisen jakson alkajaisiksi SAPAn molari Mikael Biese otti ilmiömäisen lähitorjunnan napaten pallon haltuunsa yhdellä kädellä ilmasta suoraan yhteen kouraan ja pelasti näin vieraat takaiskulta.

    Martin vei 52. minuutilla illan toisellaan vieraat kahden maalin karkumatkalle 3-1 maalillaan.

    Hieman myöhemmin Juusuf Abdi pääsi jo nokikkain maalivahdin kanssa ja mahdollisuuden niittaamaan lopullisen ratkaisun, mutta ei saanut palloa kuitenkaan maaliin saakka.

    65 minuutin kohdalla Leevi Priha sai Sheriff Bajolta jo sellaisen paikan, josta ei voi enää erehtyä, sillä maali ammotti syötön saatuaan täysin tyhjänä. Leevi pääsi nautiskelemaan tilanteeksi 4-1.

    Samir Jmaali kaadettiin vähän tämän jälkeen pilkun arvoisesti. Samir asettui sitä itse ampumaan, mutta laukoi epäonnekseen vasemmalta ohi.

    4-2 kavennus 78. minuutilla oli PK:lle laiha lohtu, joka tappion myötä varmisti joukkueen putoamisen Vitoseen.

    SAPAn kapteeni Daniel Canga palasi maanantaina loukkaantumisensa jälkeen tositoimiin tultuaan vaihdosta kentälle oltuaan sivussa vajaa kuukauden,

    ”Kiva oli päästä karanteenin jälkeen taas pelaamaan. Meinasi tulla jo aika pitkäksi kun oltiin niin kauan pois kentältä. Huomasi että meillä ei ollut niin paljon panosta kuin vastustajalla. Oltiin paikka paikoin vähän huolimattomia, mistä vastustaja pääsi rokottamaan pari kertaa vähän turhaan. Luotiin aika paljon paikkoja, joista olisi pitänyt tehdä enemmän maaleja, mutta voitto on aina voitto”, sanoi SAPAn valmentaja Samuli Jokinen pelin jälkeen”.

    Kauden päätösottelu pelataan ensi perjantaina samaisessa Talin hallissa, jossa vastaan asettuu sarjassa toisena oleva FC Kapina, matsi alkaa klo 19. Kolmanteen sijaan mahdollisuus on vain teoreettinen, joten loppusijoitus tulee olemaan viimeisestä pelistä riippuen todennäköisesti joko neljäs tai viides

    SAPAn kokoonpano PK-35/2-ottelussa: Mikael Biese; Rasmus Helminen (78. Daniel Canga), Riku Riihioja, Martin Laitinen, Albian Ibishi (85. Mohammed Farhoud); Juusuf Abdi (65. Anselmi Henriksson), Matias Romppainen; Sheriff Bajo (70. Alfredo Miguel)., Ahmedjasin Ibrahim (49. Muhamed Bade), Jesse Martin (70. Samir jmaali); Leevi Priha. Vaihdossa: John Stolpe

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

Scroll Up