Uutiset

  • SAPAn tie Suomen Cupissa katkesi – EsPa sunnuntaina parempi 4-1

    SAPAn tie Suomen Cupissa katkesi – EsPa sunnuntaina parempi 4-1

    Etelä-Espoon Pallo – SAPA 4-1 (1-0)
    3.4
    Suomen Cup
    Matinkylän urheilupuisto

    SAPAn maali: Ahmedjasin Ibrahim (74. min. rp)

    SAPA joutui taipumaan sunnuntaina Suomen Cupin toisen kierroksen ottelussa Etelä-Espoon Palloa vastaan luvuin 4-1. Savannalaiset hyytyivät päätöspuolikkaalla hyvän avausjakson jälkeen, jossa EsPa meni menojaan.

    Hienoisena ennakkosuosikkina otteluun lähtenyt EsPa sai jälleen järjestettyä varsin hienossa ja aurinkoisessa kevätsäässä viihtyisän ottelutapahtuman musiikkeineen. Noin kahdeksankymmenpäinen katsomo sai todistaa omiensa jatkoon pääsyn, jossa se kohtaa seuraavalla kierroksella Ykkösen PK-35:n.

    Ottelun alku ounasteli tasaista ja tarkkaa vääntöä. Vaikka palloa vierasjoukkue selkeästi hallitsikin, ei kumpikaan saanut juuri luotua vaarallisia tilanteita.

    Oikeastaan ensimmäinen kunnon paikka siunaantui SAPAn Henri Unkurille, jonka laukauksen vastustajan molari onnistui torjumaan. Saman lopputuloksen koki myös hetkeä myöhemmin Olli Lappi.

    EsPa ei tarvinnut kuin yhden paikan, jonka se onnistui hyödyntämään tappavan tehokkaasti. Masar Ömer pääsi tekemään 35 minuutin kohdalla kulmapotkusta 1-0 maalin.

    Näistä lukemista lähdettiin myös viettämään vartin mittaista breikkiä, ja katsojat pääsivät tutustumaan paikalliseen virvoke ja kenties myös makkara tarjontaan.

    Jos avausjakso oli SAPAn hallintaa, vaihtui voimasuhteet toisella päälaelleen. Vieraat joutuivat lähes koko jakson ottavaksi osapuoleksi, joka valitettavasti näkyi tällä kertaa myös ihan fyysisellä tulostaululla.

    Daniel Harakka iski 51. minuutilla tilanteeksi 2-0, ja SAPA alkoi olla todellisissa vaikeuksissa.

    EsPa vyörytti päälle ja sai varsin ansaitun kolmannen maalinsa 71. minuutilla Ville Teräsrannan toimesta.

    Laihaa lohtua toi Ahmedjasin Ibrahimin rankkarimaali 3-1:een.

    Päätöslukemat 4-1 niin ikään 11-metristä laukoi kymmenisen minuuttia ennen päätösvihellystä SAPAssakin reilu viisi vuotta sitten pelannut Yasine Aloui.

    ”EsPa oli parempi tänään ja huomattavasti terävämpi maalipaikoissaan. He käyttivät ne hyvin hyväkseen, me ei käytetty. Eka jaksolla oltiin ihan hyviä, toka jaksolla en oikein tiedä miksi tuli tuollaiset lukemat. Loppuiko jalat vai turhauduttiinko. Ne teki 2-0 maalin heti alussa. En tiedä vaikuttiko se, kun he sai hyvää uskoa siitä. Ja me kun ei saatu sitä hyvää uskoa, kun ei tehty niistä paikoista mitä meillä oli, niin sitten siinä käy tällä lailla. Ja EsPa on hyvä joukkue”, antaa SAPAn valmentaja Samuli Jokinen tunnustuksen vastustajalle.

    ”Yleisöä oli ihan kivasti, mikä on aina hyvä asia. Hyvä tapahtuma, EsPalla on hyvät oltavat. Kelpaa kyllä pelata täällä”, kertoi Jokinen lopuksi ottelun tunnelmasta.

    SAPAn kokoonpano EsPa-ottelussa: Pasi Petäjä; Jesper Koutelo (68. Armando Pongo), Dicky A Lody, Julius Kukkonen, Ismail Nbengeh; Emil lillqvist, Olli Lappi (84. Victor Villegas), Juusuf Abdi, Kasperi Ahola (84. Matias Romppainen), Henri Unkuri (60. Aksel Karra), Muhamed Bade (68. Ahmedjasin Ibrahim). Vaihdossa: Mikael Biese

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

  • SAPAn edustusjoukkue jatkaa sunnuntaina Suomen Cupissa – Matinkylässä vastassa EsPa

    SAPAn edustusjoukkue jatkaa sunnuntaina Suomen Cupissa – Matinkylässä vastassa EsPa

    SAPAn miesten edustusjoukkue jatkaa pelejään Suomen Cupin toisella kierroksella, kun se saa vastaansa niin ikään Kolmosessa pelaavan Etelä-Espoon Pallon. Keskipäivän ottelu pyörähtää käyntiin klo 12 Matinkylän tekonurmella.

    SAPA on ehtinyt pelaamaan jo ison liudan treenipelejä, joissa tulokset ovat olleet vaihtelevia. Hyvien suoritusten vastapainoksi, joukkue on hävinnyt heikommilleen. Viime lauantaina vihreäpaidat pelasivat Kolmosen talvisarjassa Talin hallissa 1-1 tasan HIFK/2:sen kanssa. Nyt testi on taas siitä kovemmasta päästä, ja SAPA saa venyä parhaimpaansa mieliäkseen Cupin kolmannelle kierrokselle. Siellä olisi odottamassa todellinen herkkupala Ykkösen PK-35:n muodossa.

    SAPA murskasi Cupin avauskierroksella Nelosen FC POHU/JäPan peräti 10-1. EsPa puolestaan raivasi tiensä toiselle kierrokselle myöskin vastaansanomattomalla esityksellä kaatamalla Nelosen FC Kiffen/2:n peräti 6-0.

    ”Hyvillä mielin lähdetään otteluun, tässä on hyvä treeniviikko (ma, ti , to) takana. Saadaan kutakuinkin täysi lappu mukaan peliin. Mielenkiintosta päästä pelaamaan EsPaa vastaan. Se on hyvä joukkue, joten kiva saada haasteellinen peli tähän väliin. Voitto lähdetään ottamaan”, sanoo SAPAn päävalmentaja Samuli Jokinen päättäväisenä.

    Kumpi jatkaa kolmannelle kierrokselle Ykkösen PK-35:ttä vastaan , se selviää sunnuntaina!

    Etelä-Espoon Pallo – SAPA
    Matinkylän tekonurmella
    sunnuntaina 3.4 klo 12

  • SAPA suvereeniin voittoon perjantaina Suomen Cupissa – FC POHU/JäPa kaatui 1-10

    SAPA suvereeniin voittoon perjantaina Suomen Cupissa – FC POHU/JäPa kaatui 1-10

    4.3
    Pallokenttä 6
    Suomen Cup
    FC POHU/JäPa – SAPA 1-10 (0-2)

    Emil Lillqvist ampui rankkarin varmasti sisään

    SAPAn maalit: Ibrahim Ahmedjasin (11. min.), Emil Lillqvist 2 (46. min. rp. ja 72. min.), Henri Unkuri (56. min.), Olli Lappi (62. min.), Emongo Osongo 2 (64. min. ja 74. min.), Aleksi Roitto 3 (82. min., 83. min. ja 85. min.)

    SAPAn miesten edustusjoukkue aloitti Suomen Cup-taipaalensa voitokkaasti kaksinumeroisilla luvuilla. 10-1 voitto FC POHU/Jäpasta takasi paikan cupin toisele kierrokselle, jossa vieraskentällä vastaan asettuu Etelä-Espoon Pallo.

    SAPA palasi Suomen Cupiin kuuden välivuoden jälkeen konseptin muuttessa jälleen lohkovaiheesta perinteiseksi pudotuspelisysteemiksi, ja teki sen tyylillä. Avauspuoliajan pienoisen takkuilun jälkeen maalihanat aukesivat oikein toden teolla, sillä päätösjaksolla valkoisisa pelannut savannalaisryhmä iski peräti kahdeksan häkkiä.

    Otteluun valmistautumisessa oli joukkueiden välillä eroa. Siinä missä SAPA kokoontui 1 tuntia 15 minuuttia ennen matsin alkua, ei vastustajan pelaajia näkynyt vielä 45 minuuttiakaan ennen aloituspotkua koppien liepeillä.

    Ensimmäinen puoliaika oli siis jokseenkin tasainen ja viime kauden Vitosen sarjanousijat onnistuivat pitämään SAPAn melko hyvin vaarallisimmilta maalipaikoilta. Pari rysää sentään nähtiin.

    Maalitehtailun sai kunnian aloittaa Ahmedjasin Ibrahim 11. minuutilla. Lisää tuli juuri ennen taukoa, kun Emil Lillqvist kaadettiin rankkarialueen sisällä. Sama mies pääsi laukoman pilkulta pelivälineen vasempaan alakulmaan ja peli oli 2-0.

    Toiselle jaksolle päästiin siis varsin vapauttavissa tunnelmissa ja se näkyi. Reilu tunnin jälkeen Henri Unkurin, Olli Lapin ja Emongo Osongon osumilla tilanne oli jo 5-1.

    Lillqvist ja Osongo iskivivät piakkoin illan toisensa ja 74 minuutin kohdalla numerot olivat 7-1.

    Aleksi Roitolla tehtaili hattutempun 82. ja 85. minuutin välissä eli kolme maalia noin kolmessa minuutissa – huikea temppu.

    Vastustajan ainoa osuma syntyi toisen jakson puolivälissä.

    Aleksi Roitto iski ottelussa hattutempun

    SAPAn päävalmentaja Samuli Jokinen sanoi pelin jälkeen, että voiton ja maalien lisäksi sitä kautta pelaajat sai paljon onnistumisia. ”Eka jaksolla mentiin vähän liikaa siihen vastustajan peliin ja vauhtiin mukaan. Toka jaksolla me petrattiin ja sittenhän ne hyytyi täysin, sen jälkeen ei ollut enää mitään. Ihan ok, mutta mitään mullistavaa ei jäänyt toki käteen”, hän kertoilee.

    Cupin suhteen tavoitteet on mennä päätyyn asti: ”Stadikalle syksyllä, olettaen että se finaali siellä pelataan”, sanoo Samuli ilmekkään värähtämättä.

    Sinne on vielä aikamoisen pitkä matka, mutta tästä on hyvä jatkaa. Toisen kierroksen ottelun päivämäärää niin ikään Kolmosessa pelaavaa EsPaa vastaan ei ole vielä ilmoitettu, mutta se tulee pelata 30.3 mennessä.

    SAPAn kokoonpano FC POHU-JäPa-ottelussa: Pasi Petäjä; Alfredo Miguel, Jesper Koutelo, Inno Ilonen, Julius Kukkonen; Juusuf Abdi (66. Aleksi Roitto), Olli Lappi, Emil Lillqvist; Junior Miguel (46. Victor Villegas), Ibrahim Ahmedjasin (Emongo Osongo); Henri Unkuri (57. Muhamed Bade)

  • SAPAn miesten edustusjoukkue perjantaina Suomen Cupin avauskierroksella – vastassa FC POHU/JäPa

    SAPAn miesten edustusjoukkue perjantaina Suomen Cupin avauskierroksella – vastassa FC POHU/JäPa

    Kolmosessa pelaava SAPAn miesten edustusjoukkue pelaa ensimmäisen Suomen Cupin ottelunsa sitten vuoden 2015. Perjantaina 4.3 pelattavassa ensimmäisen kierroksen matsissa vastaan asettuu sarjaporrasta alempana pelaava viime kauden Vitosen sarjanousija FC POHU/JäPa. Kamppailu käynnistyy klo 20 Pallokenttä 6:lla. Ottelu oli jo kertaalleen siirretty vastustajan koronatapausten vuoksi.

    SAPAn miesten kahdella ylimmällä sarjatasolla pelenneet joukkueet yhdistyivät viime sesongin lopussa ja sen uusi edustusjoukkue saa ensimmäisen virallisen tulikasteensa tämän illan pelissä. SAPA/2 aloitti voitokkaasti jo oman cup-urakkansa ja nyt on edustuksen vuoro. Talven harjoitusmatsit ovat sujuneet varsin mukavasti, mutta jokseenkin erikoisesti – Kolmosen jengit on voitettu ja Nelosen joukkueille hävitty. Saldo on nyt 2 voittoa ja 2 tappiota. Joukkueeseen on tullut viime kausilta tuttujen jätkien lisäksi iso liuta uusia pelureita, jotka ovat esittäneet jo tähän mennessä vahvoja otteita. Ja kun joukkue hitsautuu kevään mittaan paremmin yhteen, peli tulee paranemaan varmasti entisestään.

    Joukkue on siis uudistunut hyvinkin reippaasti, joka on tuonut omat haasteensa talven harjoitteluun. Harjoitusvahvuudessa on tällä hetkellä reilu kolmisenkymmentä pelaajaa. Kaiken ei tietenkään tarvitse vielä tässä vaiheessa olla valmista ja sen valmentaja myös tiedostaa. ”Ei olla ihan siinä tilanteessa missä haluaisin, että oltaisiin tällä hetkellä, mutta pikku hiljaa. Kenttätilanne on ollut myös kelien takia aika haastava. Olosuhteisiin nähden kuitenkin ihan hyvin ollaan onnistuttu”, kertoo SAPAn päävalmentaja Samuli Jokinen.

    Hän odottaa tämän iltaista hyvillä fiiliksillä. ”Ainahan on kiva pelata virallisia pelejä. Paljon on joukkue uudistunut, joten kiva on nähdä virallisessa pelissä kanssa miten sujuu.” Voiton lisäksi Samuli toivoo, että treenikentällä nähdyt asiat näkyvät ainakin jollain tasolla itse pelissä. ”Toivottavasti toteutettaisiin niitä asioita, joita on ehditty toistaiseksi harjoittelemaan ja että ne toteutuisi kentällä edes jotenkin”.

    Tervetuloa kannustamaan SAPA toiselle kierrokselle!

    FC POHU/JäPa – SAPA
    Pallokenttä 6:lla
    perjantaina 4.3 klo 20

Scroll Up