Uutiset

  • Miesten edustuksen kausiennakko 2024 – ”Kaikki pelit on voitettavissa, mutta myös hävittävissä”

    Miesten edustuksen kausiennakko 2024 – ”Kaikki pelit on voitettavissa, mutta myös hävittävissä”

    Kolmosen kausi 2024 on jo käynnistynyt ja on aika ottaa se lähempään tarkasteluun kausiennakkoon tiivistettynä. Ensi perjantaina pelataan sesongin ensimmäinen kotiottelu, kun Bollikselle vastaan asettuu Tuusulan Palloseura. Tässä siis tunnelmia ennen sitä.

    Sukupuolineutraalisti ilmaistuna henkilömuisti ei riitä milloin edustusjoukkueen kausiennakot saivat alkunsa, mutta mukana ne ovat säilyneet katkeamattomana SAPAn nettisivuilla todennäköisesti lähelle parisenkymmentä vuotta. Tämäkään kevät ei tuo siihen poikkeusta, joten tässä se taas tulee – vaikkakin vähän myöhässä, sillä alkaneen sesongin ottelu 1/22 on jo mitelty.

    Toivottoman pitkä talvi sen kun on jatkunut takatalven muodossa, mutta se ei onneksi estänyt Kolmosen kauden starttilaukausta. SAPAn miesten joukkueissa on talvikauden aikana käynyt, uskaltaisiko sanoa jo tuttuun tapaan myllerrys. Miehistä korkeimmalla sarjatasolla pelaavan edustusjoukkueen sijoitus Palloliiton sarjapyramidissa on kuitenkin jo viidettä kautta perätysten tarunhohtoisessa Kolmosessa, joka Palloliiton uudistusten jälkeen kulkee viidenneksi korkeimpana sarjatasona. Edellä divarisarjoista ovat Ykkösliiga, Ykkönen sekä Kakkonen.

    Viime kauden päättymisen jälkeen tapahtui yllättävä käänne, kun tipahtaminen Neloseen jäikin onneksi ranskalaistakin ranskalaisemmaksi. NouLa ei nimittäin ottanut Kolmosen paikkaa vastaan, joten sitä tarjottiin SAPAlle. Pelaajat ottivat uutisen savannalaisleirissä ilolla vastaan kyselyn tuloksen ollessa selvä Kolmosessa pelaamisen eduksi.

    Vitosen paikan ottaa jo pitkään mukana pysyneellä pelaajarungolla SAPA/2, kun Savanna puolestaan pisti pillit pussiin yhdistyttyään Edustuksen kanssa. Savannasta siirtyi iso liuta pelaajia Kolmosessa pelaavaan ryhmään, joten tyhjän päälle ei tarvinnut jäädä.

    Pitkäaikainen valmentaja Samuli Jokinen löi viime kauden lopuksi fläppitaulun naulaan oltuaan edustusjoukkueen peräsimessä kuusi viimeisintä vuotta. Vanha SAPAn junioripelaaja Samppa aloitti valmentamisen krunalaisseurassa jo vuonna 1999 ollessaan vasta 15-vuotias ja oli sen jälkeen yhtäjaksoisesti seuran koutsaushommissa huimat 24-vuotta perätysten. Hattua päästä ja suurkiitokset näistä työntäyteisistä vuosista – Samuli on aina tervetullut takaisin SAPAan!

    Samaa voi sanoa myös niin ikään viime kauteen SAPAssa valmentamisen lopettaneesta pitkään seurassa valmentaneesta Otto Kulmalasta, joka siirtyi uusiin haasteisiin.

    Viime kausi oli joukkueella hankala, kun peli ei tahtonut lähteä rullaamaan toivotulla tavalla oikein missään vaiheessa. Kohokohtina oli kuitenkin ilmiömäinen lisäajan nousu tappioasemasta voittoon vieraskentällä Gnistan/Ogelia vastaan. Sekä loistava taistelutasuri Talin helteessä HPS:n kanssa, joka menetti tämän lisäksi vain kolmessa ottelussa pisteitä.

    Kaudella 2023 Edustuksessa pelasi vähintään yhden pelin käsittämättömät 52 pelaajaa, joiden joukossa sesongin päätteeksi uransa lopetti SAPAa junioreista saakka edustanut maalivahti Mikael Biese. Isot kiitokset kaikista vuosista myös Miksulle!

    Tolppien väliin tilalle on saatu pari uutta veräjänvartijaa. Toinen heistä on saksalainen pitkään Suomessa asunut Nils Hillenbrand, joka tuli joukkueeseen LJS:stä. Sekä siuntiolaisesta SIF:stä siirtynyt Sami Isoniemi tuli vahvistamaan maalivahtiosastoa.

    Kenttäpelaajisto on kokenut myös isoja muutoksia, kun suurin osa edustuksen pelaajakaartista on vaihtunut sitten viime kauden. Tämä otetaan kuitenkin enemmän voimavaraksi, sillä joukkuehenki on treenikaudella ollut parempi kuin vuosiin. Ja tämähän on menestystä silmällä pitäen kaiken a ja o.

    Paluumuuttajia on saatu Daniel Manganin ja Samir Jmaalin muodossa. Muita vahvistuksia on tullut lisäksi poikkeuksellisen paljon eli 9 pelaajaa, joten sekoitus on varsin mehevä vanhoista tutuista SAPA-jyristä uusiin tuttavuuksiin. Lisäksi seuran omat junnut ovat paletissa mukana.

    ”Joukkue on yhtenäinen ja tsemppaava, joka ei vedä pelissä kauheasti mitään hienouksia. Jos kaikki menee niin kun on suunniteltu, niin meillä on joka pelissä täysillä yrittävä jengi”, joukkueen päävalmentajaksi täksi kaudeksi tullut Tuomo Känsäkoski kertoo joukkueesta.

    Mitä sitten voidaan pitää menestyksenä tänä vuonna? Sanomattakin on selvää, että tämänkaltainen joukkueen muodonmuutos ei suju välttämättä kivuitta, etenkin kun Kolmosen kokemusta ei vielä isolla osalla pelaajista ole ennestään. Myös siihen, että pelaajat tuntevat paremmin toisensa menee varmasti jonkin aikaa. Try-outit jatkuivat lisäksi pitkälle kevääseen – jos sitä nyt on sanottavasti vielä tullutkaan. Tämä tarkoitti sitä, että ovet kävivät molempiin suuntiin sellaista tahtia ettei kieltämättä perässä pysynyt. Hyvää asiassa on se, että savannalaisiin on imua, minkä myös Tuomo tiedostaa. Se on samalla tuonut myös omalaisiaan haasteita.

    ”On vähän myös sekoittanut kuvioita treeneissä eli on jouduttu vähän sumplimaan. Ei olla siis aina päästy harjoittelemaan niin kuin olin halunnut pelaajamäärästä johtuen”, hän harmittelee. Toisaalta hän sanoo samaan aikaan sen olevan tietenkin myös positiivinenkin ongelma, sillä esimerkiksi viime vuonna joukkue raavittiin kasaan merkittävästi pienemmästä pelaajaringistä eikä kilpailua pelipaikoista ollut tarpeeksi.

    Tänä vuonna kukaan ei voi olla varma pelipaikastaan, mikä toivon mukaan puskee pelaajia eteenpäin. Sarjapaikan säilyttäminen on kuitenkin päätavoite, joka kaiken mennessä nappiin tulee onnistumaan. ”Tietysti halutaan parantaa viime kaudesta ja olla sarjataulukossa mahdollisimman ylhäällä”, Tuomo tiivistää simppelit tavoitteet.

    Harjoituspelejä kertyi poikkeuksellisen paljon, kun mukaan lasketaan tunnin pelitreenivuorot eri vastustajia vastaan. Itse asiassa treenimatsit aloitettiin jo joulukuun puolella, joten pelituntumaa on saatu täten jo runsaasti. Tulokset niistä ovat olleet kaikenkirjavia murskavoitoista samanmoisiin tappioihin ja kaikkea siltä väliltä. Tämä on kuitenkin talvikaudelle tyypillistä. Kauden kenraalissa Kolmosen jengi FC Loviisa kaatui suvereenisti 5-0 lukemin, joten SAPA pääsi lähtemään kauteen hyvissä tunnelmissa.

    Suomen Cup taival päättyi helmikuun lopussa tylysti jo toistamiseen Kolmosen jengin sattuessa jo ensimmäisellä kierroksella vastaan. FC Kirkkonummi oli kotikentällään 3-0 parempi, joten viime vuoden tapaan cupissa ei edetty ensimmäistä kierrosta pitemmälle.

    Tämän vuoden kahdentoista joukkueeen lohko vie viime kaudesta poiketen, jolloin pysyteltiin visusti yhtä Vantaan peliä lukuunottamatta Helsingin rajojen sisäpuolella, jälleen vanhoille kunnon maakuntamatkoille. Pisin reissu suuntautuu kesäkuun puolivälissä legendaariselle vuoden 1952 olympiajalkapallostadionille Lahden Kisapuistoon, jossa vastassa on samaten perinteitä uhkuva Kuusysi. Loput pääkaupungin ulkopuoliset jengit ovat HyPS Hyvinkäältä, PKKU/2 Keravalta, avauskierroksen vastus Riihimäen Palloseura sekä Tuusulan ja Tikkurilan Palloseurat.

    Tämä tuo sitten uudenlaisia haasteita, koska joukkue matkaa tien päällä kustannussyistä bussin sijaan kimppakyydeillä. Niiden sumpliminen on nimittäin oma taiteenlajinsa mikä saatiin huomata jo Riihimäen avausmatsiin. Muutoin nämä reissupelit tuovat mukavaa vaihtelua lukemattomiin pääkaupunkiseudun derbyihin, ja Tuomo kertookin fiiliksen olevan niissä kohdillaan. ”Tapahtumina vähän pitemmän matkan päässä olevat pelit ovat vähän erilaisempia ja isompia kuulutuksineen, otteluohjelmineen ja vastaavineen. Myös yleisöä on usein enemmän ja parempi tunnelma”, hän kehuu.

    Ja näinhän se toden totta oli perjantaina Riihimäelläkin, kun hyytävässä säässä oli tullut peliä katsomaan peräti parisataa katsojaa. Kotijoukkueen pelaajilla oli kentälle tullessaan jopa junnusaattajat, suuren maailman meininkiä siis.

    Osa lohkon joukkueista on harvoin kohdattavia vastustajia. Ennen tätä kautta ei esimerkiksi RiPs:kään ole osunut viime aikoina kohdalle, mutta Tuomo muistelee saaneensa heitä vastaan kaudella 2012 ulosajon kahdella keltaisella. Tappio tuli myös ”heti perään” tulleessa viime viikon revanssissa, joten häävejä muistoja ei riihimäkeläiset ole tarjonnut. Kuusysikään ei ole tullut vastaan yli kymmeneen vuoteen.

    Tuomo pitää lohkoa luonteeltaan viime vuotta erilaisempana, jossa pari joukkuetta oli selvästi yli muiden. ”Kärki ei tule olemaan yhtä hyvä ja toisaalta häntäpää ei tule olemaan yhtä heikko. Keskimääräinen taso tulee olemaan silti aika sama, mutta se jakaantuu tasaisemmin. Varmaan ei tule olemaan yhtään heikkoa joukkuetta, mutta vastaavasti ei myöskään yhtään ylikylän jengiä tuskin on tänä vuonna. Lohko on mielenkiintoisen tasainen”, koutsi kuvailee ja sanoo samaan hengenvetoon kaikkien pelien olevan ennakkoon voitettavissa, mutta myös hävittävissä. Tämä kuulostaa siis vanhalta tutulta SAPAlta vuosien takaa.

    Runkopelipäivänä on tänä vuonna perjantai, joita on yhteensä 10 kappaletta. Kotipelit pelataan pääsääntöisesti Kisahallin puoleisella Bollis 1:llä. Otteluohjelma löytyy kokonaisuudessaan täältä.

    Taustahenkilöiden osalta mennään ainakin tässä vaiheessa niin sanotusti kaposella, kun valmentaja Tuomon lisäksi taustoilla häärää yhdennentoista kauden peräkkäin edustusjoukkueessa aloittava huoltaja Timo Erkkilä. Joukkueen kapteeni Manu Taavitsainen on lisäksi valmennuksen apuna.

    Palataan vielä viime perjantaihin, jossa RiPs oli siis Kolmosen avauskierroksella parempi kotonaan 1-0. Ensimmäisen puoliajan SAPA oli pelillisesti vastaantulija, mutta paransi toiselle jaksolle. Maalipaikoille ei liiemmin tosin päästy, mutta yrittämisestä homma ei kuitenkaan kiinni jäänyt. ”Vähän kaksijakoiset fiilikset jäi ekasta matsista. Oma pelaaminen ei toiminut alkuunkaan oikein missään vaiheessa, mutta toisaalta pelaajien asenteeseen täytyy olla tyytyväinen”, Tuomo kertoo tunnelmista.

    SAPA ehtiin treenaamaan ennen perjantaina pelattavaa ottelua tällä viikolla kahdesti. Tiistain harjoitukset peruttiin Kaupungin toimesta treenikentän heikon kunnon vuoksi. Millä eväin perjantain TuPs-otteluun ja samalla kotiavaukseen? ”Parannetaan omaa pallollista peliä, lähdetään voittamaan kaksinkamppailuja ja säilyttämään sama taisteluilme kuin ensimmäisessä pelissä”, valmentaja sanoo.

    Mitä katsojat voivat kauden mittaan odottaa peleissä näkevänsä? ”Omien kasvattien lisäksi joukkueessa on paljon muitakin nuoria pelaajia, ja pelit ovat todennäköisesti viihdyttäviä. SAPAn peleissä tullaan näkemään vanhaa kunnon elämän koulu-jalkapalloa eikä mitään B-kurssi pelleilyä”, Tuomo keventää lopuksi toivottaen samalla kaikki tervetulleiksi matseihin.

    SAPAn kevätkunnon voi päästä siis tarkastelemaan ensimmäistä kertaa kotikentällä Kisahallin puoleisella Pallokenttä 1:llä pe 26.4 klo 20.15 käytävässä TuPs-ottelussa. Tervetuloa!

    SAPA kaudella 2024:

    Maalivahdit: Nils Hillenbrand (-91) ja Sami Isoniemi (-86)

    Puolustajat: Daniel Mangani (synt. -90), Gino Turri (-82), Delee Rautio (-03), Janne Lyytikäinen (-00), Tomas Forsman (-93), Dicky a Lody, Henri Wikman (-99), Victor Villegas (-93), Hossein Rahmani, Ismail Mbengeh (-96), Lauri Vierikko

    Keskikenttäpelaajat: Muhammed Cilic (-06), Mehdi Ebdali (-04), Robert Pylkkänen (-98), Samir Jmaali (-02), Manu Taavitsainen (-00), Elmo Veikkanen (-99), Jimi Oikarinen (-99), Ililia Kalutskyi (-03), Yahye Yussuf -00), Yusuf Jama, Pejk Amoroso (-96), Jesper Sjöblom.

    Hyökkääjät: Amr Abouu (-06), Jusu Oudrhiri (-91), Daniel Ruiz Martinez (-07)

    Tulleet: Nils Hillenbrand (Laaksolahden Jalkapalloseura, 3. div.) Daniel Mangani (Chicken Wings, Helsinki, 4. div.) Sami Isoniemi (SIF, Vaasa, 3. div.), Gino Turri (Laaksolahden Jalkalloseura, 3. div.), Robert Pylkkänen (Turun Weikot, 4. div.), Samir Jmaali (HerTo 3. div.), Delee Rautio (VJS P20), Hossein Rahmani (ToTe/2022, 3. div.), Jesper Sjöblom (Afro Foot Club, 5. div.), Muhammed Cilic (FC Kontu/KoVa, 5. div.), Mehdi Ebdali (-04, PK-35/2 5. div ja P20)

    Yhteistyökumppanit kaudella 2024: Harry´s Bar Kruna, Kiinteistöhuolto Määttä, Ravintola Zinnkeller, King Kebab

    Seuraa edustusjoukkuetta:

    Facebook: SAPA Edustus | Helsinki | Facebook

    Instagram: SAPAedustus (@sapaedustus) • Instagram-kuvat ja -videot

    Twitter: SAPA Edustus (@SAPAedustus) / Twitte

  • Edustusjoukkueen taival Suomen Cupissa katkesi avauskierrokselle – FC kirkkonummi vahvempi päätösjaksolla

    Edustusjoukkueen taival Suomen Cupissa katkesi avauskierrokselle – FC kirkkonummi vahvempi päätösjaksolla

    28.2

    Suomen Cup

    Kirkkonummi

    FC Kirkkonummi – SAPA 3-0 (0-0)

    SAPAn miesten edustusjoukkueen Suomen Cupin pelit tyssäsivät avauskierrokselle, kun FC Kirkkonummi oli parempi kotikentällään maalein 3-0. Joukkueet pelasivat avausjakson maalipaikkojen puolesta hyvinkin tasaisesti, mutta peli retkahti jälkimmäisellä mustapaidoille.

    Jalkapallon treenikausi on Suomessa tunnetusti maailman pisimpiä ja sen huomaa joka vuosi talven synkkyydessä. Onneksi Suomen Cup tuo asiaan piristystä kilpailullisten pelien muodossa. Tällä kertaa onni olisi voinut olla voimakkaasti uudistuneelle SAPAlle huomattavasti parempikin, sillä vastaan arvottiin heti kättelyssä Kolmosen joukkue. Se on pelannnut vielä lisäksi liudan kovia pelejä A-SM:n karsintatasarjassa, sillä joukkueet on yhdistetty.

    Ottelu sytytti selvästi kummatkin jengit ja vauhti oli kova alusta saakka. SAPAn ensimmäinen ja kenties avauspuoliajan paras maalintekopaikka tuli 24. minuutilla, kun Daniel Mangani pääsi vasemmalta laidalta vetämään vaarallisesti. Maalivahti onnistui torjumaan eteensä, mutta jatkopallostakaan ei pelivälinettä häkkiin saatu.

    SAPAlla oli jokunen muukin tilaisuus maalintekoon, mutta ihan yhtä lähellä ei niissä kuitenkaan käyty.

    SAPAn uusi tälle kaudelle saapunut molari Sami Isoniemestä sai kiittää paljosta, että numerot pysyivät tauolle mentäessä maalittomana ja ylipäätään loppulukemista. Hän pelasi läpi ottelun erinomaisesti.

    44 minuutin kohdalla Isoniemi otti loistopelastuksen ja torjui upeasti hyvästä paikasta tulleen kudin.

    Muutama minuutti aiemmin pallo osui Kirkkonummen pelaajan toimesta tolppaan. Tauko siis SAPAn kannalta tuli hyvään paikkaan, kun näitäkin ennen oli vastustaja hätyyttänyt maalia turhankin paljon.

    Toisen puoliajan alku oli jatkumoa ensimmäisen lopusta. Vastustaja oli selvästi niskan päällä ja vain ihme piti lukemat pyöreinä.

    Isoniemi torjui pariin otteeseen maalillaan hienosti, mutta oli myös vierasjoukkueella hetkensä. Amr Abouu pääsi oikealta laidalta ampumaan, veto kuitenkin vähän ohi kohteensa.

    Tunnin kohdalla maalihanat aukesivat, valkopaitojen harmiksi väärässä päässä. Lucas Silanderin veto 16-alueen sisältä upposi vastustamattomasti verkon perukoille, 1-0-

    Muutamaa minuuttia myöhemmin FC Kirkkonummi tuplasi johtonsa iskemällä hyvän hyökkäyksen päätteeksi maalinedustalta pelin 2-0:aan Veeti Granlundin toimesta.

    Selkäranka nitkahti lopullisesti 73. minuutilla, kun Niilo Kuparinen harhautti puolustajan ja ampui tarkasti pallon maaliin, 3-0 ja peli sitä myöten selvä.

    SAPA ei pelannut huonosti ja asennekkin oli etenkin avausjaksolla erittäin hyvä. Vastustaja oli ehtinyt hitsaantumaan tässä vaiheessa vuotta paremmin, ja vieraat eivät voineet lopulta paremmalleen mitään.

    SAPAn valmentaja Tuomo Känsäkoski kertoi pelin jälkeen, että peli oli sellainen mitä oli odottanut. ”Vastustaja oli hyvin valmistautunut ja he oli harjoitellut tässä vaiheessa kautta meitä enemmän. Kun he pelaavat A-junnujen SM-karsintaa, oli heidän peli paljon valmiimpaa, ja pelaajat oli paremmasssa kunnossa.”

    ”Ensimmäinen puoliaika pysyttiin hyvin mukana, kumpi tahansa olisi voinut johtaa peliä. Pelaajien asenteeseen täytyy olla koko pelin ajan erittäin tyytyväinen. Oma reagointi pelin aikana oli ehkä vähän huonoa, mikä johti siihen, että peli oli toisella puoliajalla aika sekavaa.”

    Tuomo haluaa ottaa pelistä mukaan hyvän avauspuoliajan, jossa näytettiin, että pystytään pelaamaan tämän tason jengiä vastaan ihan tasapäisesti. ”Parannetaan kuntopohjaa niin me ollaan ihan hyvällä tiellä”, valmentaja päättää.

    SAPA jatkaa harjoittelua täydellä höyryllä pe 19.4 Riihimäellä RiPsiä vastaan alkavaa kautta varten.

    SAPAn kokoonpano FC Kirkkonummi-ottelussa:

    Sami Isoniemi; Daniel Mangani (46. Henri Vikman), Karri Kaidesoja, Janne Lyytikäinen, Victor Villegas; Samir Jmaali (56. Elmo Veikkanen), Pejk Amoroso, Jimi Oikarinen (78. Gino Turri) , Manu Taavitsainen (56. Illia Kalutskyi); Robert Pylkkänen, Daniel Martinez (46. Amr Abouu) Vaihdossa: Nils Hillenbrand ja Jusu Houdrhiri

    Facebook: SAPA Edustus | Helsinki | Facebook

    Instagram: SAPAedustus (@sapaedustus) • Instagram-kuvat ja -videot

    Twitter: SAPA Edustus (@SAPAedustus) / Twitte

  • SAPAn edustus aloittaa keskiviikkona Suomen Cupin FC Kirkkonummea vastaan

    SAPAn edustus aloittaa keskiviikkona Suomen Cupin FC Kirkkonummea vastaan

    Keskiviikkona starttaa SAPAn edustusjoukkueen osalta jo vuodesta 1955 pelatut Suomen Cupin ottelut. Savannalaiset matkaavat Kirkkonummen Urheilupuistoon paikallisen FC:n vieraaksi. Ottelu alkaa klo 19.30.

    Palataan samalla sarjatasolla SAPAn kanssa eli Kolmosessa pelaavaan FC Kirkkonummeen ja ylläkerrottuun matsiin enemmän jutun lopussa. Miten niin Kolmosessa, eikö SAPAn edari juuri syksyllä pudonnut sarjaporrasta alemmas? Näin teki, mutta vain hetkellisesti. Alkutalvesta nimittäin avautui paikka säilymiseen NouLan ilmoitettua luopuvansa sarjapaikasta. Tämä tarkoitti pelaajakyselyä koskien kiinnostelua pelata Palloliiton uudistusten myötä viidenneksi korkeinta sarjatasoa (Veikkausliiga, Ykkösliiga, Ykkönen, Kakkonen, Kolmonen). No tämähän joukkueelle sopi: selvällä äänienemmistöllä Kolmosen mesta otettiin vastaan.

    Jo ennen kun kyseinen päätös vietiin läpi, oli miesten joukkueiden määrän tiputtaminen kolmesta kahteen tehty Savannan annettua Vitosen paikan SAPA/2:lle. Edustusjoukkueen runko koostunee alkavalla kaudella Savannan pelaajista vanhoilla tutuilla SAPA-jyrillä höystettynä. Try-outeilla on riittänyt kuitenkin sen verran vilskettä, että joukkue elää varmasti vielä jonkun verran.

    Vahvistuksia on myös saatu jo ihan hyvä määrä aina maalivahdeista lähtien, mutta uusia pelaajia edelleen etsitään. Joten ota yhteys valmentaja Tuomo Känsäkoskeen ( 041 749 2088 tai tuomo.kansakoski@sapa.fi), ja tule näyttämään taitojasi, mikäli joukkueessa pelaaminen kiinnostaa!

    Myös toisen valmentajan haku on käynnissä. Aiempi valmennuskokemus katsotaan eduksi, mutta ei ole välttämätöntä. Tehtävästä maksetaan korvaus. Lisätiedot samasta paikasta kuin edellä.

    Edustus pelaa Kolmosen lohkossa kolme, jossa savannalaisten kaverina pääkaupungista on hieman alle puolet joukkueista eli viisi kappaletta.

    Treenejä on vedetty talven mittaan yhdestä kolmeen viikossa ja harkkapelejäkin on tullut plakkariin jo hyvä määrä, kun osa keskiviikon harjoitusvuoroista on pidetty tunnin pelitreeneinä eri vastustajia vastaan.

    Suomen Cup on startannut jo SAPA/2:sen osalta joukkueen otettua mittaa niin ikään Vitosen jengistä MPS/Atletico Akatemista. ”Tico” oli parempi vasta rankkarikisan jälkeen 1-1 (3-2), joten kakkosen cup-taival tyssäsi harmittavasti avausmatsiin.

    Ja sitten siihen keskiviikon koitokseen. Arpaonni ei savannalaisia suosinut, kun lapusta nousi FC Kirkkonummen nimi ja kaiken kukkuraksi peli vieläpä vieraskentälle. Haaste otetaan kuitenkin kauden ensimmäisessä tosipelissä ilomielin vastaan ja ottelu sytyttää varmasti joukkueen talvikauden ehdottomassa kohokohdassa.

    Eri lohkossa krunalaisten kanssa pelaava FC Kirkkonummi ja seuran A-20 joukkueet toimivat yhdessä, joten junnupelaajat saavat varmasti näytönpaikkoja laajalti. Miten paljon heitä sitten on SAPAa vastaan, jää nähtäväksi.

    KaHyviä muistoja ei Kirkkonummen kenttä ole tarjonnut, kun kauden 2022 syksyn pelissä kotijoukkue oli 3-0 parempi.

    Viime sunnuntain kenraalissa SUMU/sobin 4-2 voittoon päättyneessä talvisarjan matsissa SAPA peluutti peräti 28 pelaaja, joten peli oli vähemmän yllättäen melko sekavaa.

    Joukkue saa jalkeille Kirkkonummen nollakeliin taatusti nälkäisen ryhmän, joka janoaa päästä cupissa seuraavalle rundille.

    FC Kirkonummi – SAPA

    Kirkkonummen urheilupuistossa

    keskiviikkona 28.2 klo 19.30

    Tässä vielä jokunen kuva otettuna talven mittaan.

    Sumu/Sob vei talvisarjan pelin sunnuntaina Bolliksella

    Treeneissä ollut hyvä tunnelma ja tekemisen meininki läpi talvikauden

  • SAPA Edustus etsii toista valmentajaa

    SAPA Edustus etsii toista valmentajaa

    SAPA:n edustusjoukkue etsii kakkosvalmentajaa tulevalle kaudelle. Valmentajalta edellytetään sitoutumista 1–2 tapahtumaan viikossa. Aiempi valmennuskokemus katsotaan eduksi, mutta ei ole välttämätöntä. Tehtävässä pääsee työskentelemään yhteistyössä kokeneen valmentajan kanssa.

    Tehtävästä maksetaan korvaus.

    Lisätietoja saa Tuomo Känsäkoskelta, p. 041 749 2088 tai tuomo.kansakoski@sapa.fi

Scroll Up