Uutiset

  • SAPA M3 päätti Kolmosen kautensa upeasti neljänteen sijaan – ”Jokainen kotiottelu Bolliksella oli kohokohta”

    SAPA M3 päätti Kolmosen kautensa upeasti neljänteen sijaan – ”Jokainen kotiottelu Bolliksella oli kohokohta”

    Kuvat: seisomakatsomo.fi

    SAPA M3:n avaussesonki Kolmosessa päättyi viikko sitten perjantaina. 10-vuotisjuhlakauden pelannut M3 ei tullut nöyristelemään sarjaporrasta ylemmäs, vaan sijoittui 18 joukkueen lohkossaan mahtavasti neljänneksi. Taakse jäivät muun muassa Kakkosessakin muutama vuosi takaperin pelannut FC Kontu ja Kolmosen jyrä Atletico Malmi. SAPA hävisi ainoastaan kahdesti, kun vasta kauden parissa viimeisessä kärkipelissä se joutui taipumaan. Myös puolustus oli läpi kauden rautaa, sillä savannalaiset päästivät lohkossa vähiten maaleja (17).

    Korona toi Kolmosen kauteen lisävivahteen, kun se rutistettiin läpi kesäkuun puolivälistä lokakuun alkuun ilman perinteistä puolivälin taukoa. SAPA M3 sai aikaan Bolliksen lehtereille pienimuotoisen kansanliikkeen, kun parinsadan hengen katsojamäärät olivat kotipeleissä arkipäivää.

    Joukkueen huikeaan iskuun virittänyt valmentaja Otto Kulmala kiittelee luonnollisesti faneja ja ruotii samalla kautta nettitoimituksen haastattelussa.

    Upea avauskausi Kolmosessa takana, mitkä fiilikset jäi?

    Todella hienot fiilikset, pelattiin hieno kausi. Nyt on mukavaa ottaa jonkin aikaa happea.

    Mitä tavoitteita joukkue asetti ennen kautta?

    Aika samat tavoitteet meillä oli kuin aina ennenkin eli jokaista peliä lähdetään voittamaan. Kauden alla mietin, että jos oltaisiin sijoilla 7.-12. niin saisi olla tyytyväinen. Peli kuitenkin kulki ja tottakai nälkä kasvaa syödessä, niin neljän parhaan joukkoon sijoittuminen on tietysti valtavan hieno asia.

    Minkälainen Kolmonen oli sarjana?

    Viime kausiin Nelosessa verrattuna, pelit olivat tasaisempia ja virheistä joutuu maksamaan huomattavasti korkeamman hinnan. Kovasti saa jokaisessa pelissä kamppailla mikäli haluaa voittaa.

    Mitkä olivat huiman vireen kulmakivet tai salaisuudet?

    Tietysti kun heti alusta saatiin voittoputki käyntiin, niin sehän ruokki meidän itseluottamusta valtavasti. Pelaajien suuri halu näyttää muille ja ennen kaikkea itselleen, että pystyvät pelaamaan tällä tasolla ja olemaan merkittävissä rooleissa.

    Mitkä olivat kauden kohokohdat?

    Tietysti jokainen kotiottelu Bolliksella oli kohokohta, etenkin kauden kaksi ensimmäistä kotiottelua PuiU:a ja VJS:a vastaan jäivät hienosti mieleen. Pelillisesti emme olleet parhaimmillamme kyseisissä otteluissa, mutta olimme täynnä tulta ja tappuraa.

    Voititte syyskuun lopulla tuolloin sarjan kärjessä olleen FC Futuran Porvoossa jopa suvereenisti 3-0. Kerro hieman tuosta pelistä?

    Se oli mahtava lauantaipäivä, olimme valmistautuneet todella hyvin. Meillä oli hyvin tarkasti tiedossa, miten Futuran saisi riisuttua aseista. Ensimmäisellä jaksolla olimme vähän turhan arkoja omassa pallollisessa suorittamisessa. Toisella puoliajalla saimme pelin kunnolla käyntiin ja saimme puolustettua Futuran täysin aseettomaksi.

    Pystytkö tai haluatko nostaa ketään pelaajista erityisesti esiin tältä kaudelta?

    Koko joukkue onnistui tällä kaudella, mutta erityisesti meidän puolustus oli rautaa. Puolustuksesta on pakko nostaa esiin huikean kauden pelannut topparipari Edi Wikberg ja Dominic Savolainen. Herrat miehittivät myös kärkisijat vuoden pelaaja äänestyksessä Edin viedessä pidemmän korren tällä kertaa.

    Joukkueen runko on pysynyt pitkään yhdessä, mikä merkitys tällä oli?

    Onhan sillä valtava merkitys, kaikki tuntevat toisensa hyvin ja joukkuehenki on loistava.

    Tästä alkoi syystauko, miten joukkue jatkaa tästä ja milloin jatkuu treenit? 

    Nyt lepäillään joukkueharjoittelusta kuukauden verran. Marraskuun puolivälissä palataan treenikentälle kerran viikossa tahdilla, tällöin myös katsastetaan mahdollisia uusia pelaajia. Todenteolla valmistautuminen ensi kauteen lähtee käyntiin tammikuun alusta.

    Kannattajat olivat hyvin tukena läpi kauden, mitä terveisiä ja kiitoksia haluat lähettää heille?

    Isot kiitokset mahtavasta kannustuksesta, ensi kaudella toivottavasti vieläkin isommilla luvuilla katsomossa ja entistä äänekkäämpänä. Ensi kaudesta tulee kaikkien aikojen kausi!

    SYDÄN – ASENNE – PALLO – AJATUS

  • Edustusjoukkue palasi karanteenin jälkeen kauden loppurutistukseen – PK-35/2 kukistui maanantaina Talin hallissa

    Edustusjoukkue palasi karanteenin jälkeen kauden loppurutistukseen – PK-35/2 kukistui maanantaina Talin hallissa

    12.10
    Nelonen
    Talin halli
    PK-35/2 – SAPA 2-4 (1-2)
    SAPAn maalit: Jesse Martin 2 (21. min. ja 52. min.), Ahmedjasin Ibrahim (34. min.) ja Leevi Priha (65. min.)

    SAPAn miesten edustusjoukkue kaatoi maanantaina parin viikon karanteenin jälkeen PK-35/2:n lukemin 4-2 Talin hallissa. Jesse Martin osui savannalaisista kahdesti. Kausi päättyy SAPAn osalta ensi perjantaina.

    Joukkueessa todetun koronatapauksen vuoksi pelaajat ja henkilöstö oli asetettu toissa viikolla viranomaisten taholta viralliseen karanteeniin, joten pelit siirrettiin näin ollen parilla viikolla eteenpäin.

    PK-35/2 ilmoitti Palloliiton sivuille vasta jossain vaiheessa ottelun alla uuden kotipaitansa värin, joka oli vaihtunut kaikessa hiljaisuudessa tummasta valkoiseen. Tämä ei ehtinyt tavoittaa pelipaitavastaavaa, joten SAPAn oli pelattava ottelu mustissa treenipaidoissa, sillä mukana oli ainostaan valkoiset vieraspaidat. Tästä ei SAPA hämmentynyt, vaan olisi voinut paikoistaan jopa murskata vastustajansa.

    Maalinteon aloitti aivan ensiminuuteilla kuitenkin PK-35 Dan Forsströmin toimesta.

    Jesse Martin onnistui tasoittamaan pelin parinkymmenen minuutin nurkilla, 1-1.

    Ahmedjasin Ibrahim iski 34. minuutilla Martinin syötöstä maalin edustalta SAPAn 1-2 johtoon, jotka jäivät myös taukolukemiksi.

    Toisen jakson alkajaisiksi SAPAn molari Mikael Biese otti ilmiömäisen lähitorjunnan napaten pallon haltuunsa yhdellä kädellä ilmasta suoraan yhteen kouraan ja pelasti näin vieraat takaiskulta.

    Martin vei 52. minuutilla illan toisellaan vieraat kahden maalin karkumatkalle 3-1 maalillaan.

    Hieman myöhemmin Juusuf Abdi pääsi jo nokikkain maalivahdin kanssa ja mahdollisuuden niittaamaan lopullisen ratkaisun, mutta ei saanut palloa kuitenkaan maaliin saakka.

    65 minuutin kohdalla Leevi Priha sai Sheriff Bajolta jo sellaisen paikan, josta ei voi enää erehtyä, sillä maali ammotti syötön saatuaan täysin tyhjänä. Leevi pääsi nautiskelemaan tilanteeksi 4-1.

    Samir Jmaali kaadettiin vähän tämän jälkeen pilkun arvoisesti. Samir asettui sitä itse ampumaan, mutta laukoi epäonnekseen vasemmalta ohi.

    4-2 kavennus 78. minuutilla oli PK:lle laiha lohtu, joka tappion myötä varmisti joukkueen putoamisen Vitoseen.

    SAPAn kapteeni Daniel Canga palasi maanantaina loukkaantumisensa jälkeen tositoimiin tultuaan vaihdosta kentälle oltuaan sivussa vajaa kuukauden,

    ”Kiva oli päästä karanteenin jälkeen taas pelaamaan. Meinasi tulla jo aika pitkäksi kun oltiin niin kauan pois kentältä. Huomasi että meillä ei ollut niin paljon panosta kuin vastustajalla. Oltiin paikka paikoin vähän huolimattomia, mistä vastustaja pääsi rokottamaan pari kertaa vähän turhaan. Luotiin aika paljon paikkoja, joista olisi pitänyt tehdä enemmän maaleja, mutta voitto on aina voitto”, sanoi SAPAn valmentaja Samuli Jokinen pelin jälkeen”.

    Kauden päätösottelu pelataan ensi perjantaina samaisessa Talin hallissa, jossa vastaan asettuu sarjassa toisena oleva FC Kapina, matsi alkaa klo 19. Kolmanteen sijaan mahdollisuus on vain teoreettinen, joten loppusijoitus tulee olemaan viimeisestä pelistä riippuen todennäköisesti joko neljäs tai viides

    SAPAn kokoonpano PK-35/2-ottelussa: Mikael Biese; Rasmus Helminen (78. Daniel Canga), Riku Riihioja, Martin Laitinen, Albian Ibishi (85. Mohammed Farhoud); Juusuf Abdi (65. Anselmi Henriksson), Matias Romppainen; Sheriff Bajo (70. Alfredo Miguel)., Ahmedjasin Ibrahim (49. Muhamed Bade), Jesse Martin (70. Samir jmaali); Leevi Priha. Vaihdossa: John Stolpe

    Facebook:https://www.facebook.com/sapaedustus1970/
    Twitter:https://twitter.com/SAPAedustus
    Instagram:https://www.instagram.com/sapaedustus/?hl=fi

  • SAPAn miesten kakkosjoukkue päätti Vitosen kautensa viidenteen sijaan – ”Ei ihan niin hyvä kausi kuin pari edellistä”

    SAPAn miesten kakkosjoukkue päätti Vitosen kautensa viidenteen sijaan – ”Ei ihan niin hyvä kausi kuin pari edellistä”

    SAPA M2 päätti kautensa torstaina viidenteen sijaan. Vitosen päätöskierroksella joukkue putosi pari pykälää hävittyään FC Football Clubille Talissa 4-1 luvuin.

    Savannalaiset eivät kyenneet uusimaan edellissesonkien ykkös- ja kakkossijaa, mutta pelasi siitä huolimatta läpi kauden varsin vahvasti ja voitti puolet peleistään. Toki myös lohkon joukkuemäärään tuli Palloliiton uudistuksen ja koronan sekoittaman pakan myötä kolmannes lisää. ”Taas oltiin vuoden vanhempia, ei ollut ihan niin hyvä kausi kuin pari edellistä,” sanoi SAPA/2:n pelaajavalmentaja Kimmo Hyttinen päätöspelin jälkeen.

    Loukkaantumiset olivat joukkueen riesana, mikä hankaloitti huomattavasti kautta. ”Isoin ongelma oli ehkä, että etenkin meidän puolustuslinjassa oli ihan hemmetisti loukkaantumisia. Ei tainnut olla varmaan yhdessäkään pelissä sama puolustuslinja. Me myös päästettiin epätyypillisesti paljon maaleja. Se on aiemmin ollut meillä aika vahva, että ei päästetä kauheasti omiin. Ei ollut kuitenkaan missään vaiheessa mitään hätää, että olisi pitänyt mitään tippumista ajatella, sellainen tasainen keskikastin sijoitus”, Hyttinen kuvailee.

    Koronan takia kuviot menivät myös alasarjaviheriöillä uusiksi, ja epätietoisuus vallitsi pitkään joukkueiden keskuudessa. ”Oli kaikin puolin aika erikoinen kausi, kun ei tiennyt oikein milloin alkaa ja kun oli vielä yksinkertainen sarja, niin aika sekava oli. Mutta kiva oli päästä pelaamaan, kun se kevät oli aika synkkää aikaa kaikin puolin”, hän luonnehtii.

    ”Samanlainen kausi oli henkilökohtaisesti, kun koko jengillä. Oli hyviä pelejä ja sitten vähän huonompia pelejä. Sillä laillahan se yleensä aina menee. Parannettavaa jäi, puhtaammat suoritukset ja muutama maali enemmän”, pelaajavalmentaja ruotii omaa kauttaan.

    Joukkue pyrkii talven aikana saamaan muutaman vahvistuksen keski-iältään suhteellisen iäkkääseen ryhmään. ”Yritetään pari-kolme pelaajaa taas rekrytoida. Vuoden vanhempia kun taas ollaan niin tarvitsee vähän isomman ringin”, päättää Hyttinen.

  • SAPA M3 kaatoi lauantaina sarjakärki Futuran Porvoossa

    SAPA M3 kaatoi lauantaina sarjakärki Futuran Porvoossa

    SAPA M3 haki upeasti täyden pistepotin Porvoosta, kun sarjakärjessä tasapisteissä oleva FC Futura kukistui puhtaasti 3-0. M3 on sarjassa sensaatiomaisesti avaussesongillaan Kolmosessa neljäntenä ja on porskuttanut koko kauden ilman tappioita. Joukkueella on vielä kaksi peliä kautta jäljellä. Ohessa raporttia ja tunnelmia lauantailta.

    M3:n viimeinen kotipeli pelataan ensi perjantaina pykälää SAPAa perässä olevaa FC Kontua vastaan, matsi alkaa Bollis 6:lla klo 19.15.

    https://www.instagram.com/p/CFpS83qhiTS/
Scroll Up